View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
At det ikke hjelper å slutte å røke for folk midtveis i livet har jeg ikke hørt om før, og det går jo midt imot det fagfolk og leger sier. Kan godt være det er forskning som backer det du sier, men jeg har ikke lest noe som støtter det.
Vis hele sitatet...
Gidd å kverrulere mer istedet for å prøve forstå hva jeg skriver. At risiko for å utvikle kreft ikke nødvendigvis bare er en matematisk sannsynlighet som øker med alderen fordi du blir eldre. Når i livet du ble eksponert for det kreftremkallende er avgjørende risikoen i mange kreftformer og som jeg prøvde si så er dette som er i ferd med å få mer oppmerksomhet og noe det blir forsket mer på. Ellers er det bare å google "Exposure (fyll inn kreftfremkallende stoffer her) early age cancer" e.l. så er det nok å lese på til du dør en naturlig død.

Her er et eksempel fra strålebehandling:

Age at the time of treatment also affects the risk of solid tumors. For example, the risk of developing breast cancer after radiation is higher in those who were treated when they were young compared with those given radiation as adults. The chance of developing breast cancer after radiation seems to be highest in those exposed as children. Risk decreases as the age at the time of radiation increases, with little or no increase in breast cancer risk among women who had radiation after the age of 40. Age at the time of radiation treatment has a similar effect on the development of other solid tumors, including lung cancer, thyroid cancer, bone sarcoma, and gastrointestinal or stomach cancers.

https://www.cancer.org/treatment/tre...n-therapy.html

Som sagt, før det kveruleres mer bare et eksempel på det jeg prøve få frem.