View Single Post
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Stemmer, så vidt jeg kan se (i resten av dokumentet) er det ikke noe annet som skiller av hver tallrekke (slik som det er i den siste lenka jeg postet).

Slik det er nå er hver tallrekke (eller mangelen på tall) enten et produkt, eller en variant av et produkt. Dvs. enten er produktet en drill (ingen tall), eller så er det en genser, som igjen kan være en farge. Genseren med farge må importeres i to omganger, først bare «foreldreproduktet» (som er nr. 1) som forteller om de ulike variantene i kolonne C, og deretter variantene (som er 1, 2, 3 osv.).

Derfor er alt relatert til de ulike variantene alltid forskjellig, produktnavnene, artikkelnummer, bildenavn etc., eventuelt er de tingene som kunne blitt brukt til å skille de av like, f.eks. kategorier, leverandør etc.

Liker at utdypningene mine som skal gjøre det lettere å forstå mest sannsynlig gjør det vanskeligere.

Om det er umulig uten en måte å gruppere produktene på tar jeg gjerne i mot en løsning med gruppering, så får heller noen gjøre den kjipe jobben slik at det funker.

Edit: Da har jeg fått til at hver tallrekke får et unikt navn, har oppdatert eksempelfila.
Sist endret av Viva la Opium; 22. mars 2017 kl. 10:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.