View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvis man ser på antall mennesker verden over som er fargeblinde, og at utviklingen av hardwareløsninger (f.eks. skjermen fra EIZO) blir utviklet... da ser jeg et mulig marked her.
Vis hele sitatet...
Ja, men problemet som jeg prøver å forklare deg er at det ikke er gjennomførbart slik det er i dag og at Oculus ikke på noen måte har markedsført seg eller satset på det området.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom Oculus rift utvikler hardware-basert teknologi for svaksynte og fargeblinde, vil Oculus bli det fremste valget for svaksynte og fargeblinde når de skal velge pc-skjerm/tv.
Vis hele sitatet...
Men et VR-headsett har jo masse negative trekk ved vanlig bruk som en tradisjonell tv eller pcskjerm ikke har.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Pengene en svaksynt/fargeblind vanligvis hadde brukt på en pc-skjerm og/eller tv, kan man da heller bruke på en Oculus for en bedre opplevelse.
Vis hele sitatet...
Hvis så var tilfelle så hadde jeg vel heller antatt at de store etablerte audio/videoselskapene hadde jobbet med en slik løsning, ikke et lite selskap i oppstartfasen som driver med helt ny VR-teknologi, som ingen helt tør spå resultatet av.

Sitat av ivioynar Vis innlegg
Mitt spørsmål må være om de er interessert i å satse på vitenskaplige anvendelser. Hva slags VR-mekanismer er egnet for vitenskaplig visualisering utover 3D? Haptisk feedback? Osv. Har de vurdert å bruke en rift til terapautiske formål (f.eks. konfrontasjonsterapi for høydeskrekk).
Vis hele sitatet...
Det her hadde jeg tenkte å spørre om også, men med fokus på gamle og demente som sliter med å komme seg ut. Men er ikke dette egentlig bare et softwareproblem og opp til 3.parts utviklere?

Hvordan kan VR gjøre komplisert data mer tilgjengelig? Hvordan kan man pressesentere data på en god måte hvis man kan "fly" rundt i matlab og excel?