View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, jeg visste ikke at det fantes, men det er jo helt ubrukelig til spill utifra infoen på siden du postet. Slik jeg leser den testen så tok det 44sekunder å generere og konvertere 17 bilder, 0.3 frames i sekudet. Det er et produkt laget for å vise designere hvordan fargeblinde ser, eller mer korrekt, hva de sliter med å se. Resultatet er ikke bra nok for hverken spill, film eller vanlige familiebilder, samtidig som det tar masse tid å generere.

Colorblind mode finnes alt i en del spill og kan spilles på en hvilken som helst skjerm, fordi designerne og utviklerne har tatt seg den tiden det tar å gå gjennom grafikken flere ganger å lage alternative fargepalletter og teksturer. Kombinerer du det med å erstatte de vanskeligste og viktigste effektene med andre effekter (ikke bare endrer fargene) så vil du kunne skape en ganske god colorblind mode, samtidig som du beholder tilstrekkelig kreativ kontroll og grafisk utrykk. Problemet er at dette ofte tar lang tid og koster mye penger, slik at gevinsten av det sjelden er verdt det.
Vis hele sitatet...
Hvis man ser på antall mennesker verden over som er fargeblinde, og at utviklingen av hardwareløsninger (f.eks. skjermen fra EIZO) blir utviklet... da ser jeg et mulig marked her.

Dersom Oculus rift utvikler hardware-basert teknologi for svaksynte og fargeblinde, vil Oculus bli det fremste valget for svaksynte og fargeblinde når de skal velge pc-skjerm/tv.

Pengene en svaksynt/fargeblind vanligvis hadde brukt på en pc-skjerm og/eller tv, kan man da heller bruke på en Oculus for en bedre opplevelse.