View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Forsåvidt logiske sluttninger, men har du noen statistikk som viser at det er mindre alkoholrelaterte dødsfall, ulykker og/el. vold i UK enn i Norge? Når de drikker er forsåvidt ikke relevant. JaneDoes påstand var at et mer "avslappet" forhold til alkohol førte til mindre skadevirkninger.
Vis hele sitatet...
Jeg har desverre ikke noen statistikk som viser til dette nei. Men i følge JaneDoe som har bod i utlandet (ikke nødvendigvis England da) så er det jo mer rolig da.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Jeg har levd i utlandet en stund, og sett det jeg foreslår i praksis. Det var en langt mer avslappet holdning til alkohol i dette landet på grunn av åpningstider, egne utsalgssteder og vide skjenkebevilgninger. Folk slappet mer av, for de visste at de kunne få tak i alkohol uansett. De behøvde ikke planlegge så mye, og de behøvde ikke å styrte nedpå fordi utsalget stoppet på et visst tidspunkt.
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot
Janedoe sin påstand var langt drøyere enn det:
Vis hele sitatet...
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Grunnen til at jeg er for en slik løsning er at jeg tror det er med på å begrense alkoholforbruket på sikt. Det ville kanskje blitt en bølge med forhøyet konsum en liten periode, men generelt ville folk slappet litt mer av rundt dette med alkohol, og kanskje ikke engang sett på det som det viktigste underveis! Hovedpoenget ved å gå ut er jo at man møter folk og har det hyggelig. Her i Norge har jeg inntrykk av at kulturen er preget av å bli mest mulig full.
Vis hele sitatet...
Hun har nok helt feil i at alkoholforbruket vil bli redusert, men jeg tror nok det kan føre til et mer avslappet forhold til alkohol.

Nå kan man jo også lure på hvorfor vi diskuterer nordmenns alkoholforhold i en tråd om "spørsmål om amfetamin"
Sist endret av Meteor Freak; 22. oktober 2009 kl. 13:21.