View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva tenker du på når du sier at du trenger en medisin som funker? Antabus funker mot alkoholisme. Det hjalp meg og jeg er rusfri i dag

Men siden de medisinene du ramser opp er benzo høres det ut som at du er ute etter en medisin som gir rus eller som døyver de tingene du bruker alkohol for å døyve? Det er veldig dårlig ide å gå fra et rusmisbruk til et annet. Da er veien å gå heller psykolog for å ta tak i roten av ting og lære å håndtere de eventuelle traumene du måtte ha, på en sunnere måte enn å numb them down.

Jeg skjønner at det er veldig vanskelig å motstå sosiale sammenkomster som 40 års lag med alkohol, men til syvende og sist er det ditt valg om du drar i sånt eller ikke, og ditt valg om du vil ha venner som pusher deg med på sånne ting og ikke respekterer at du trenger å holde deg unna alle sammenhenger med alkohol. Jeg dro ikke engang på så lite som park hangout med venner på mange år, fordi jeg visste at det var sannsynlig at en eller annen hadde med seg parkpils. Nå så har jeg ikke engang lyst på en dråpe lenger og heller ikke lyst til å dra på pub, henge i parken å drikke, dra på stranda med folk som drikker osv. Jeg er så ferdig med det og finner på andre ting med andre type folk og fått mye bedre forhold til familien min også så det til og med går an å henge med dem iblandt

Masse lykke til, kustus, disiplin og aktive valg og tydelige standpunkter mot alkohol er det du må ta.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke på at det funker for noen, men for meg tok det cirka 14 dager før jeg var blitt blandingsmisbruker. Det er lite jeg får så fin form av som alkohol og kratom sammen.

Det kan være verdt å prøve, men synes det var på sin plass med en advarsel.