View Single Post
Sitat av Asdri Vis innlegg
C) Jobbe, på tross av at ferie hadde vert digg
Vis hele sitatet...
Ikke misforstå, jeg har full forståelse for alle dere som sliter med å få boliglån, men mitt valg har vært å legge alkoholen til side. Jeg har de siste to-tre årene kjøpt til sammen ca 2-3 drinker og 8-10 øl på byen, og drikker sjeldent hjemme. Det blir et par pils på vorspiel. Men jeg har heller ikke hatt en skikkelig ferie på mange år, som du nevner. Jeg har vært en liten tur i England de siste 3-4 årene, så jeg lengter etter ferie..

Sitat av Beis Vis innlegg
Vel, med tanke på at jeg har en inntekt fra full jobb som ikke gir 1 mill i lån, så kan jeg vel med rimelig stor sikkerhet si at jeg aldri kommer til å komme inn på boligmarkedet. Prisene stiger mye fortere enn jeg går opp i lønn :/ Det må i tilfellet bli ved gevinst i lotto eller lignende.
Vis hele sitatet...
1) Hør med kommunen du bor i om du kan ta opp startlån fra husbanken i tillegg til boliglånet. De gir veldig gunstig rente og da slipper du denne egenkapitalen på 15%.
2) Avhengig av alder og preferanser bør du høre med banken om det er mulighet for at du kjøper en treroms og leier ut et soverom skattefritt.
3) Om du ikke sparer på BSU - Begynn med det. Du kan få husbanklån i tillegg og dette styrker søknaden din.

Jeg har ca 100 000 kr på BSU og leier ut to soverom skattefritt til 10 000 kr mnd.