View Single Post
Sitat av LayTheLawDown Vis innlegg
Oppdatering:

Da har vi vi vært i kontakt med vedkommende samt hennes overordnede, altså sjefen for hjemmesykepleien. Hun tok dette seriøst. I morgen skal vi møtes.

Hjemmesykepleieren som dette omhandler, tok oss imot med et «smil» om munnen og latet som ingenting. Vi fikk tilbudet om å kontakte overordnede pr. telefon. Vi ble fortalt av personen dette gjelder at overordnede var i møte, noe som viste seg å være en usannhet.

NB: overordnede forklarte at de ikke frakter pasienter, hvilket vil si at dette var en bekjent av hjemmesykepleieren: hun kjører altså privat med hjemmesykepleiens bil, noe som ikke er tillat, i henhold til overordnede.

I rest my case.



Å anmelde vedkommende til politiet er ikke min første prioritet.

Hennes overordnede har fått klar beskjed og tok dette seriøst. Det viste seg nemlig at hun drev å fraktet privatpersoner i arbeidstiden i kommunebilen, hvilket strider imot regler de må rette seg etter.

Jeg ser at det alltid er to parter i en sak, men hver handling har en reaksjon, og det er ikke alltid slik at man handler fornuftig og ansvarlig. Man må tilregne «menneskets natur». Jeg våger å påstå at det er naturlig å reagere slik som jeg gjorde, og ikke bare sitte der i sin stoiske ro å gi avkall på ett helt vanlig reaksjonsmønster som kommer naturlig for dem med menneskelige egenskaper.

My two cents...
Vis hele sitatet...

Hva er det du egentlig ønsker å oppnå?
Få en beklagelse? Gi vedkommende en "lærepenge"? Hykler.

Du oppførte deg minst like idiot som personen du kjørte forbi.
Du sier selv at du burde ha avbrutt forbikjøringen, men du gjorde det ikke pga du ble forvirret, forbannet og koblet ut en stund. Seriøst? At du blir forvirret, forbannet og koblet ut, gir deg ikke en unnskyldning til å oppføre deg som en idiot i trafikken.

I mine øyne stiller du deg på ingen måte bedre enn personen du kjørte forbi og så skal du søren meg belære vedkommende?

Har du svært lite å gjøre på?

Tulling.
Sist endret av OhHai!; 15. oktober 2019 kl. 13:10.