View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
I den forrige relesaken så ga jeg opp og konkluderte med at freak har fått ny sjefskverrulant.
Vis hele sitatet...
Forrige gang lurte du på manko på kaffe, mens du selv satt og svarte i søvne på helt andre ting enn det jeg spurte om. Er det fortsatt bare ræva forsøk på hersketeknikker med deg? Er ikke min feil at du ikke kunne begrunne utsagna dine eller komme med kilder...

Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg har aldri ment at alle som har en utfordring med leieforhold skal gå til HTU.
Vis hele sitatet...
Neivel, det var vel bare hva det så ut som for meg.

Sitat av Dough Vis innlegg
Er det snakk om mye penger, typisk depostium kan det være veldig strategisk å iverksette prosessen med det som mål å få en rettskraftig utbetaling. Et typisk depostium i dag er tross alt en månedslønn for mange og kan være avgjørende.
Vis hele sitatet...
Du bruker alltid som et argument at det liksom haster, eller som du sa sist; er "akutt". Selv om det ikke er noe som tilsier det, annet enn dine egne argumenter om at et depositum ofte kan være mye penger og at det derfor automatisk haster.

Sitat av Dough Vis innlegg
Det er faktisk sånn at den mellomtiden du bruker på "fri rettshjelp" vil bare trenere en utbetaling i mange tilfeller. Husleieloven er og ganske klartekst på mange områder burde det ikke være nødvendig med noe advokatsynsing. Det e rbedre med synsing fra noen som driver spesifikt med husleiesaker enn en random advokat som aldri har hørt om husleieloven.
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat hva jeg håpet at TS skulle gjøre, gå til en advokat som er spesialisert på familievold. Begynne å fortelle han om leieforholdet sitt. Du setter ting så på spissen at det gjør vondt å lese. Selvsagt mener jeg å høre med f.eks codex advokat, osloadvokatene, advokatveiledning eller noen innenfor eiendomsrett. Det er veldig lett om man ikke har telefonskrekk.

Så da kan jeg konkludere med at vi er enige om å gå til noen med kompetanse. Men når HTU sitter å synser så er det litt seint å angre seg. De oppfordrer selv til at man skal benytte seg av fri rettshjelp. At du ikke er enig i det er ok, men ikke fraråd folk fri rettshjelp og forvent at jeg ikke protesterer.

Straffeloven er også ganske klartekst, likevel eksisterer nå disse advokatene som man ikke har bruk for.

Hvordan skal fri rettshjelp trenere noe som helst? Dette må du utdype litt mere nøyaktig. Det er snakk om å ta en telefon og stille noen spørsmål før man biter seg fast til HTU med nebb og klør.

Jeg mener det alltid vil være interessant å snakke med en advokat som har peiling på feltet før man setter igang en rettslig prosess. For meg så ser det ut som du tror at ingen advokater kan noe om husleieloven eller at disse er umulig å lokalisere slik du fremstiller det? Kan ikke skjønne hvorfor man på død og liv må velge en advokat som ikke har peiling? Det virker mere som du har et kompleks med advokater enn at du har noen gode argumenter for å ikke bruke de før man går til sak i HTU.
Sist endret av knert1; 23. juli 2020 kl. 14:47.