View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
For meg handlet ikke den saken om et rele. Den handlet om at depositumet i sin helhet ble holdt tilbake pga et rele.

Når et depositum er omtvistet og blir holdt tilbake så er en rettslig avgjørelse veien å gå. Med utgangspunkt i depositumskonto så vil ikke 100 advokater utbetale noe depositum. En avgjørelse i HTU vil ha depositumet utbetalt i løpet av kort tid.

Og for å fortsette med denne saken så er det snakk om ganske mye penger, kanskje mer enn en depositum. Et halvt år med halv husleie og saken er enda ikke avklart. Advokate rmå gjerne mene mye og mangt men de kan aldri stille et rettskraftig økonomisk krav. HTU er blitt ganske strømlinjeformet for akkurat sånne saker. Det er derfor HTU er tatt ut av forliksrådet. Jeg ville aldri anbefalt HTU for en tvist om et rele.
Vis hele sitatet...
Den forrige saken var tydligvis også akutt?
Da blir det visst samle greia igjen. Leser 2 argumenter her. "HTU sin saksbehandling er strømlinjeformet og en advokat ville aldri kunne skrive en rettskraftig dom." Det samme skreiv du sist gang. Uansett hvor flott du mener HTU måtte være er det likevel en fordel å høre med noen som har peiling i stede for å bare synse en hel haug og gå til sak slik at HTU kan finne ut om du hadde rett. Om det var et relé eller depositum saken handler om spiller vel ikke så stor rolle da jeg likevel ville kjørt på med fri rettshjelp eller gratis konsultasjon fremfor å konsekvent bare gå til HTU. Det lønner seg fortsatt å høre med noen som har peiling før man tar masse beslutninger om å gå til sak. Åpenbart er vi uenige om dette... Det er heller ikke alle tilfeller hvor det er nødvendig å gå til sak for å få motparten til å forstå at han/hun har ett ansvar som utleier. Derfor mener jeg det er helt bak mål å sitte å skrive "Gå til HTU, du kan jo alltids ta (om)veien om advokat" hos alle som har et problem med leieforholdet sitt.