View Single Post
Dough: som vi har diskutert tidligere ønsker jeg gjerne at du kommer med en begrunnelse på hvorfor du råder folk til å alltid gå rett til sak i HTU og kaller advokater for omvei når HTU selv opplyser om at de ikke kan gi noen indikator på om man har noen sak eller ikke, og selv lenker til en haug av alternativer til fri rettshjelp, mens de skriver at det kan være lurt å få gratis bistand om man mener at man har en sak. Selv om det gikk bra for deg er det ikke bare for alle å gå til HTU også vinner de saken. Forrige gang vi diskuterte dette var det snakk om et relé og usikkerhet rundt hvem som skulle bytte dette, og da mente du også at advokat var helt unødvendig, selv om TS og alle andre var usikre på om han hadde noen sak eller ikke. Det finnes ingen ting fornuftig med å bare gå til HTU og droppe gratis konsultasjon først. I så fall vil jeg gjerne høre den grunnen. Som var noe om at alle advokater ville svart helt forskjellig, noe du enda ikke har forklart noe mere rundt selv om jeg kom med mitt "støyete" innlegg og lurte på hvordan du kunne si det med sikkerhet.

Til TS: godt du fikk utleier til å reagere til slutt. Dette er absolutt måten å gjøre det på så lenge man får utleier med på det.