View Single Post
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Det enkleste her er å se seg om etter et nytt sted å bo snarest. Ta kontakt med rørleggeren og få en skriftlig attest på problemene, og slutt å betal leie snarest. Du får ikke det du betaler for, og har du dokumentert funksjonssvikten ved leiligheten så stiller jeg meg svært tvilende til at utleier kommer noe vei med saken i rettssystemet så ikke la deg skremme av truslene deres.
Vis hele sitatet...
Planen er selvfølgelig å finne noe annet og bedre da jeg ikke kan fortsette å bo slik, men har ikke økonomien til å bare finne noe annet og veldig få utleiere vil ha "navere" og kjæledyr, så er egentlig litt stuck der også.
Har uansett bestemt meg for å ikke betale mer husleie, så disse rentene og gebyrene utleiemegleren truer med kommer til å bli levert på døra til huseier.

Husleieloven er jo ganske så klar på mine rettigheter og utleiers plikter samt boligens standard, så har vel en ganske sterk sak om det blir nødt til å gå rettens vei.

Sitat av Hydra Vis innlegg
Har heldigvis aldri vært i lignende situasjon, men har bekjente som har vært der. Riktignok ikke på ditt nivå. Det går jo ikke an å bo under slike omstendigheter. Dette kan du rett og slett ikke finne deg i.

Hvis du har litt ekstra penger synes jeg du skal kontakte en advokat og få han eller hun til å titte på saken. Videre kan du også forklare utleiemegleren at du kommer til å kontakte avisen og få de til å lage en sak - slik at ingen andre skal måtte gå gjennom de opplevelsene DE og huseier står ansvarlige for å ha påført deg.
Vis hele sitatet...
Får fri rettshjelp og har tatt kontakt med ett advokatfirma nå for å høre hva de mener om saken, men kjekt å vite hva annet jeg eventuelt kan gjøre også.
Virker jo nesten som om utleiemegleren ikke aner hva husleieloven er for noe...