View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ønsker å bryte ned samfunnet, tjener rundt 12k i måneden, men trenger litt til for å kunne få ting til å gå rundt. Jeg skal spare til jeg kan flytte ut i skogen og leve selvstendig. Trudde dette var freak, hvor jeg alltids har kunnet spørre om hvordan man gjør gjøre det og hvordan man gjør datt. Men neida, går ikke å spørre om hvordan man utnytter staten for et par, 3 tusen lapper i måneden engang. Stopp med all den moraliseringen om "Støtt samfunnet, det er viktig". Stopp, jeg er ingen slave som jobber med noe jeg hater kun for å overleve. Noen som faktisk kan svare meg?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår deg, og ville gjerne heller hatt direkte demokrati istede for sånn det er nå

Staten på ene siden og folke på andre siden, hvor staten bestemmer hvordan folket skal leve. For å putte det mer persjonelig: En persjon født i dette systemet som har bodd i Oslo hele livet, gått skole hele livet, aldri satt spørsmål ved dette systemet, den persjonen bestemmer over DITT liv, denne persjonen som sitter på storinget og tar valg for DEG som ikke angår han som sitter på stortinget, for han er politiker, politikere får alle slags goder uansett... betaler gro harlem skatt til norge av de pengene hun får etter å ha vært statsminister? Jens stolten berg betaler han noe skatt av de 600 000 kronene han får i året? Men ja, skulle heller vært enkelte stemme saker slik det er i sveits. Støtter deg ved å ikke støtte samfunnet. De som sier de har frihet i norge er hjernevasket, de sitter å betaler 30-40% skatt og sier de er frie. De aner ikke hva frihet er.

Sitat av roocketman Vis innlegg
Du liker ikke samfunnet, men vil at samfunnet skal sponse deg med cash?.
Vis hele sitatet...
Det er du som jobber som finansierer dette med skattepengene dine, hvem har bestemt dette? en eller annen popilærist på stortinget. Hvorfor er ikke du mer opplyst om dette? Fordi da mister de makten de har.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har all respekt for folk som forsøker å endre på det samfunnet vi lever i eller som finner alternative måter å forsørge seg og leve på. Det er mye som er negativt med samfunnet vårt i dag, overdiagnostisering av psykiske lidelser er definitivt en av dem. Nå det er sagt så er det lite av TS sin fremstilling og rasjonalisering av de valgene han holder på å ta som vitner om en oppegående og intelligent samfunnskritiker som virkelig ønsker å bidra til en positiv endring av samfunnet. Det hele høres mer ut som en ung, forvirret og trassig guttunge som har store problemer med å finne plassen sin her i livet. Å bestemme seg for å snylte på det systemet en hater for så og isolere seg fra omverdenverden høres ikke ut som oppskriften på samfunnsendring
Vis hele sitatet...
Dette med overdiagnosering kommer jo av at du, jeg og alle andre blir baby-sittet av den norske staten... hvorfor skal ikke jeg kunne spare min egen pensjon? hvorfor skal ikke jeg få kunne bidra i lokalsamfunnet selv med MINE penger? Om du i dag bidrar i lokalsamfunnet med DINE egene penger istede for å skatte de, så blir dette kalt korrupsjon. Jeg er så skuffet over hva norge har blitt. Hvorfor skal alt være så storslagent? Det er jo mye mer koselig med noe smått og sikkert som du selv jobber for.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kan terrorisme sammelignes med filosofien min om å leve selvstendig?
Vis hele sitatet...
Samfunnet er broken, ikke hør på folk her inne. Din mening er hørt av meg. Og jeg ser helt klart hva du mener. De andre folkene her inne er helt hjernevasket av staten, de hadde trenkt seg en 500mics trip på LSD for å få rista bort de gamle "løgnene" sine som jeg like å kalle det.
Sist endret av ruby666; 13. desember 2018 kl. 10:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.