View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Kommer aldri til å la DAB styre valget av telefon, da det er så mange andre kriterier som er langt viktigere for meg når det kommer til mobil. Og blant aktuelle telefoner jeg ser på som kandidater så er det ikke en eneste modell med DAB. Da snakker vi toppmodeller fra alle kjente merker inkl kinamodeller.

Ja når du tenker i forhold til 4G. Men vi skal jo over på 5G, og det er ingenting som sier at det var kritisk å få slukket FM nettet i 2017. Vi kunne fint beholdt FM i mange mange år fremover.

Problemet med DAB er jo at du behøver en DAB mottaker. Og det er en større bøyg for meg og mange andre enn det å skaffe seg mobil abonnement. De aller aller fleste av oss har mobil. Og dermed abb. el kontaktkort. Med det kunne vi streamet radio. Det som er viktigere er at når FM ble slått av så mistet vi muligheten til å høre på radio på mobilen. I en enhet som alle av oss har og som vi bruker hele tiden og har med oss overalt. Det alene gjør hele DAB saken til en gedigen fiasko i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Men du motsier deg selv litt. Du sier at vi kunne gått over til nettradio (noe du allerede har på mobilen) men klager over at du ikke får inn FM på mobilen? Du har jo nettradio på telefonen...


Og at du heller betaler mellom 8 og 11 tusen kroner for en telefon pluss abonnement i stedefor å kjøpe en dabradio høres litt kranglete ut.

Ang 5g så kommer det til å være en våt drøm for alle som ikke bor innenfor sentrum i landets 5-6 største byer.
5g vil ikke bli fullt utbygd på samme nivå som 3/4g, det har jo også telenor bekreftet.

Det vil bli 4g som normalnett og 5g i områder som har spesifikke behov og der fiberkapasiteten er god nok.

Sitat av bjeff2 Vis innlegg
For meg som forbruker er løftet brutt da jeg må flytte DAB-radioen til en "sweet spot" inne i huset for å få dekning noe som ikke var tilfelle med FM.
Og som bilfører er løftet brutt om naboen som er data-nerd kan sette opp en fake DAB-stasjon,få min bil med native DAB-radio til å
ta inn hans sending paddet med malware som som så eksekverer kode på min bil og stenger av bremsene.
Vis hele sitatet...
I call bullshit, du kan ikke "bare" sette opp en random dabsender og så kutte bremsene eller sende virus til en bil. Da er det i så fall bilen din som er problemet.

Ang dekning hos deg kan ikke jeg si noe om det, men når jeg har dårlig 4g dekning i kjelleren så er det kjelleren som er problemet, ikke 4g.
Sist endret av random105675; 30. juni 2018 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.