View Single Post
Sitat av Cumulus Vis innlegg
Når en er død så er en død. Der skal du ligge til Gud eller vårherre finner tidspunktet for å komme tilbake og vekke de døde. Tidspunktet vet ingen. Endel profetier i Biblen er i nærheten. Noen tror ikke og er m.a.o ateister. Når de dør tror de det er finish. De kommer til å bli overrasket. Verden/jorda og mennesket er altfor komplisert sammensatt til at vi bare er en tilfeldighet. På Jorden er vi pr. i dag det klokeste individ og vi er skapt i Guds bilde.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta ha en litt mindre "sikker" tone i det du skriver, ettersom du her burer frem med at slik er det. Forskning og vitenskap i flere tusener av år har alikevell ikke klart å finne et eneste bevis på dette.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Jeg mener at USA/NASA aldri har vært på månen. Det er sammensatt via filmteknikk. Husk at siden 1965 da det spkallte månelandingen fant sted så har utviklingen stått i stampe. Vi har kun vært med bemannet fartøy 15-30 mil over jordoverflaten i romfergen. Teknologien står i stampe.
Vis hele sitatet...
Stått i stampe? Vi har i de siste 2 tiårene bygd fantastiske og kompliserte teleskoper, satelitter og hva enn dem lager - som tar majestetiske bilder av universet vi aldri før har sett maken til.

Og hvorfor spiller det noen rolle om vi har vært 30 mil over jordens overflate med bemanede fartøy, eller om det er snakk om 100 mil? Det er da vitterlig ingen forskjell - nærmeste planet Mars ligger 55 millioner km unna, og dette er avstander vi ikke har utviklet god nok teknologi til å ta oss frem i.

Du sier at utviklingen har stått i stampe siden 1965. Ta en titt på Hubble-teleskopet, Mars-roveren for å nevne noe. Vi har for første gang kommet oss til Mars, fått tatt utrolige bilder og hentet prøver tilbake til analysering.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Husk at det også bare er vi som har vulkaner. Ingen andre som vi har sett men Bibelen sier noe om utenomjordiske vesener. Får di se disse - neppe.
Vi har UFO (flygende uidentifiserte objekter) som alle assosierer med E.T eller populært kallt mars-menn-figurer men er egentlig uidentifiserbart og blit loggført som UFO.
Vis hele sitatet...
Dette gir ingen eller lite mening, og minner bare om viss-vass. Forøvrig er det feil at det bare er vi (regner her med at du tenker jorden) som har vulkaner, Mars inneholder blant annet den utdøde skjoldevulkanen Olympus Mons. Kilde; http://no.wikipedia.org/wiki/Olympus_Mons

Og hva har egentlig vulkaner å si opp i alt dette du ramser opp? Hva bekrefter dette? Seismisk aktivitet?

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Jeg slår meg til ro i at vi skal ikke finne noe annet der ute med de midler vi har. For å si det sli så går redskapen som vi lager for sent. Vi må opp i lysets hastighet og uansett så er det ikke meningen vi skal finne annet en andre planeter som er tomme og full av stein.
Vis hele sitatet...
Hva som er meningen at vi skal finne veit heldigvis du like lite som jeg. For 1-2 tusen år siden sa de religiøse at Jorden var midtpunktet i verden og at alle planeter, stjerner osv kretset rundt den. Og mange slo seg til ro med dette. Alikevell ble det stilt spørsmål ved dette, forsket på og på 1500-tallet måtte folk på nytt slå seg til ro med det helosentriske verdensbildet. Ser du hvor jeg vil hen? Om 200 år kan det hende at vi har funnet andre planeter med liv, og det nytter ikke med slik tankegang.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
De som vil følge den ateistiske tro og Darwin kan jo gjøre det men de vil angre.
Vis hele sitatet...
Sikker? Jeg vil ikke angre på at jeg ikke gikk rundt på Jorden som et naivt individ som trodde på det jeg ble servert av 2000 år gamle religiøse tekster, uten et eneste form for bevis eller vitenskapelig bekreftelse på.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Jeg tar iallfall ikke sjansen på å ikke tro. Om jeg tar feil så er det greit men jeg tar ikke sjansen. Den timen da Gud skal holde dom så er det "no point for retur". På jorda er vi på prøve. Vi har blitt gitt fri vilje til å velge om vi vil følge synden eller Guds ord og jeg vil som sagt følge det siste.
Vis hele sitatet...
Dette her bunner etter min mening i fudamentet til hvorfor folk blir religiøse - frykten for døden og frykten for det ukjente. Men jeg respekterer det, og håper ikke at du vil angre på bortkastede år.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Den som vil lese litt lettfattelig stoff om dette kan lese her. http://endtime.net/
Vis hele sitatet...
Til advarsel til alle som tenker seg inn på nettsiden; Nettsiden inneholder konspirasjonsteorier på lik linje med Nyhetsspeilet (Den nye verdensordenen), og inneholder ingen som helst form for kilder/artikler å henvise til, bortsett fra såkalte bekreftelser funnet i en gammel bok, overlevert via folkemunne i generasjoner før den ble skrevet ned, oversatt gjennom uttallige språk, og som i dag sikkert ikke inneholder halvparten av det de første "formidlerne" av boka mente den skulle inneholde.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Store endringer har skjedd siden tusenårsskiftet og verre skal det bli. Alt står i Bibelen Guds bok. Den som ikke har sett dette er naiv.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at innlegget mitt kan bli oppfattet som litt skarpt er måten du velger å ordlegge deg, og her er et prakteksempel på holdningen.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Alt som Gud har putta inni oss har en mening og er altfor komplisert å sette på at vi er en tilfeldighet.
Vis hele sitatet...
Uforklarlig og derfor ingen tilfeldighet for deg - naturlig seleksjon og evolusjon for meg. Altså ingen tilfeldighet.