View Single Post
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
.. og det er ikke kult å gå på dass på fest hos noen du kjenner og finne skyte-utstyr feks på gulvet.. har også kommet på et par nachspiel og nesten snudd i døra fordi det sitter jenter på 18-20 år i sofaen og ved siden av sitter det voksne menn i 30 årene og skyter ketamin.. det mener jeg blir helt feil,
Vis hele sitatet...
Jeg er sprøytemisbruker selv og sier meg helt enig! Såpass må sprøytemisbrukere klare å ta hensyn til, at de ihvertfall tar med seg utstyret etter å ha brukt det. Normal høflighet tilsier at en rydder opp etter seg. Det fins noen etiske regler blant sprøytemisbrukere også, og det er ett av dem! Stort sett i de kretser jeg har vanket i der det har vært blanding av sprøytemisbrukere og de som ikke gjør det, har det vært en generell regel om å ikke gjøre slikt åpenlyst.

Det er ihvertfall ikke akseptabelt å gjøre det før en har hørt om tillatelse fra de som ikke setter skudd. Men unntak forekommer, jeg har vært på fester der slike ting brukes åpenlyst, og selv om jeg er sprøytemisbruker så syns jeg faktisk at slikt er ubehagelig, og mener det ikke bør forekomme. Heller ikke om det bare var sprøytemisbrukere tilstede. Beklager at du skulle oppleve slikt, det gjør ikke stigmatiseringen av sprøytemisbrukere noe lettere, for å si det sånn..