View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Minigolf: Bra sagt, kjenner meg skremmende igjen da jeg i en tid forsvarte min egen bruk for å overbevise meg om at den var ok.

Apeloff: Fin diskusjon som har oppstått, jeg tror du har lært noe og det har sikkert andre også. Moralen er uansett at å ruse seg i ung alder ikke er det beste sjakktrekket, noen ender opp dårlig pga det mens andre klarer seg fint. Men at du bruker som argument at andre på din alder har et langt mer usunt forhold til rusmidler (noe som er sant) slår jeg ned på. Det kan hende de klarer seg bra med bruken sin til syvende og sist, men er det så sikkert du gjør det? Alle er forskjellige, så å sammenligne seg med andre blir litt feil i mine øyne. Det blir igjen en måte å unnskylde bruken sin på og overbevise seg selv om at man er bedre og klarer seg bedre, noe som kan føre til en falsk selvsikkerhet. Jeg ser at du kommer til å fortsette bruken din, men for guds skyld hold den moderat slik du gjør nå. Er det noe som helt klart øker sjansene for uheldige konsekvenser er det overdrevent bruk i ung alder.
Sist endret av Sky; 14. mars 2009 kl. 12:27.