View Single Post
Utrolig god tråd, Vasall.

Kjenner meg delvis igjen i det å flykte litt i rusmidler, hovedsaklig i slutten av videregående for et år siden. Jeg mistrivdes med hvor jeg var i livet, karakterene mine, kjærlighet, mangel på frihet og et ønske om å endelig starte livet. En følelse av å bare flyte igjennom hverdagen, et savn etter noe mer, et savn etter et sted med frihet, lykke og en eller annen form for mystikk.

Jeg holdt alltid rusbruket mitt til en ukentlig affere, og aldri en daglig affere. Lørdagskveldene ble alltid de dagene jeg tillot meg selv å ruse meg, om det så var Alkohol eller Hasj, og en stund senere psykedelika ved sjeldene anledninger.


Så fort sommerferien startet, da lystnet straks humøret mitt. Jeg var ferdig med Allmenn, og fikk vitnemålet mitt! Livet mitt lå foran meg og jeg skulle starte på folkehøyskole. Noe som jeg virkelig er glad jeg har erfart og fremdeles erfarer. Det fikk meg til å modne og ta mer ansvar. Det har økt selvtillititen min drastisk, og gjort meg til et lykkelig/tilfreds vesen.

Jeg har også fått utforsket psykedelika, som igjen har skapt ubeskrivelige opplevelser, gode minner, og som også har fått meg til å bli mer moden når det kommer til blant annet; rusmidler. Jeg har unngått rusbruk i lange perioder på rad, dessverre har alkohol vært ukentlig konsumert siden skolestart, men det for å bli med på sosial hygge med andre elever, dog jeg har i større grad enn før innsett at moderate mengder er det koseligste.