View Single Post
Demokratiet har vært ei skadeskutt høne en god stund før stormingen av kongressen synes jeg.. dels fordi det er så mange ledere der ute som ikke tørr/vil dele ansvaret med folket, og dels fordi vi har prøvd å tre den bøtta over hodene på en del folk med makt. Uten generelt hell..

Russland kan ikke måle seg med USA og Kina? Tenker vi nærmer oss et punkt snart hvor verken USA eller Russland kan måle deg med Kina, som kan være skummelt nok.

Tror klimaet kommer til å bli den ultimate "turn-key" hendelsen for oss. Om værets endringer fortsetter å øke i voldsom intensitet så vil dét og kampene om trygge plasser å leve på enten rive oss i filler eller samle oss under ett banner. Jeg tror heller ikke at vi klarer å stoppe klimaets endringer ved å bare skru av bryteren på alt nå, naturlig utslipp av CO2 og Metan vil fortsette uansett og vi ser nok ikke umiddelbare resultater av værket vårt pr.dd.
M.A.O så tenker jeg at vi har ikke nådd peak ekstremværendringer for dagens utslipp.

Jeg er mest overasket over at vi ikke har begynt å tenke på å justere oss iht. klima. Demme opp havnebyer, flytte byer/folk osv. sikre infrastruktur mot tøffere forhold og forberede løsninger om folk må i hast flyttes, pga for eksempel jordskredfare eller flom ol.