Tråd: Utroskap
View Single Post
Sitat av Millymini Vis innlegg
Føler dette passer her, siden det går under etikk.

Ville dere visst om typen/dama deres var utro? Det var planlagt- vedkommende har fremstilt seg som langvarig singel , men det er vedkommende ikke. Hvor går grensen?

Personlig er jeg veldig imot utroskap, men jeg er også i mot å sladre..
Vis hele sitatet...
Strengt tatt er ikke mennesker monogame - selve hodet på penis har den formen den har, nettopp for å pumpe ut andre menn sin sæd ifra vaginaen til kvinnen.

Og en hel rekke ursamfunn har den oppfatningen, at babyer blir til av sæd, men da på den måten at det ikke er en enkelt befruktning som skal til, men at selve fosteret får egenskaper ifra de forskjellige mennene som kvinnen har sex med.

Dette er også samfunn hvor de har litt annen regulering av seksuell adferd enn våre jødisk-kristne samfunn, de har eksempelvis ikke et konsept om en kjernefamilie men sprer mer ansvaret for å oppdra og ta vare på barn, ut over storfamilien, klanen, eller stammen.

Det er også rimelig sært i våre vestlige samfunn, at kvinnen er den som i 3/4 av tilfellene, initierer en skilsmisse, og i det overveldende flertallet blir gitt hovedomsorgen for barna.

Ikke nødvendigvis til deres beste.

Om jeg hadde hatt en partner (fat chance lol), som så hadde vært "utro", dvs. hatt sex med andre, så hadde jeg selv ikke hatt problemer med det, men for de som opplever det som et problem ville jeg tenkt at de burde snakket om det sammen med en samlivsterapeut.

Av det jeg har hørt av venner som har opplevd "utroskap", har det største problemet i etterkant vært mangelen på kommunikasjon.
Det kan nemlig være slik at man har forskjellig sexlyst, og da blir spørsmålet hvordan man løser det.