View Single Post
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Kan ikke du få med deg noen dolcisser av legen da?
Vis hele sitatet...
Tror du det bare er å gå til legen å be om Dolcontin? Hahaha
Om det så hadde vært sånn, Dolcontin har ekstremt dårlig funksjon på meg.

Sitat av russugen Vis innlegg
Du sier ingenting om opiatene du bruker er "legale" eller ikke.
Er de foreskrevet av lege er det ikke noe problem å ta med seg for 3 mnd forbruk på ferie så lenge det gjelder Schengen land og at du har med deg en legeerklæring og attest fra apoteket du bruker fast. Du ber apoteket skrive ut en Schengen attest for legemidler.

Er dette opiater som ikke kommer inn under ovennevnte - har du vel egentlig bare to valg. Ta med deg det du trenger og kjør det opp i rumpebanken og la det stå til - eller bli hjemme.

Jeg har litt erfaring med reise og opiater. Jeg har vært opiat avhengig i ca 25 år og har fått dette gjennom lege - selv om jeg har reist med alle dokumenter og tatt med det jeg trenger har det til tider vært krise når turen går over lengre tid. Jeg har vært 5.5 mnd Down Under på opiater - kan fortelle det at det siste du ønsker å oppleve er abstinenser i et annet land sammen med venner som ikke kjenner til avhengigheten.

Når det gjelder feks Dolcontin så har jeg reist igjennom tollen i OZ 6 ganger med hundrevis av tabletter, fått bagasjen sjekket av narkohund, tollerne har lett igjennom kamerabagen 4 ganger og ikke funnet noe. (Hadde de i toppen av bagen som først måtte åpnes for å lete igjennom innholdet). Ja jeg hadde papirer med meg, men det er ikke poenget. Poenget er at de overså de og det faktum at hundene snusa på bagen uten å markere.

Ikke misforstå - jeg oppfordrer ikke til smugling, ei heller til bruk/misbruk av opiater. Jeg gir deg min erfaring på ditt spørsmål.

All the best Mate,
Vis hele sitatet...

Om det var legale så hadde det ikke vært noe problem, skal ha med masse benzoer lovlig..så er ikke noe lege eller apotek blandet inn her.

Ja kan bli hjemme, men det har jeg veldig lite lyst til ja kan gjemme det på meg, men hjelper lite om jeg møter på narkohunder da..

Ja men om du har reist med det lovlig 25 år har da ingenting med illegal besittelse av heroin og andre sterke opiater, vil heller ikke sette kompisene mine i en kjip situasjon, litt vanskelig å bortforklare den, pluss de to som helst ikke skal vite noe.
Å ja det med Abstinensene stemmer som du sier ja, det var jo det som skjedde forrige ferie..men de trodde jeg var matforgifta eller noe..
Ja var jo litt merkelig at hunden ikke regarte i det hele tatt, men sitter her med en 200mg dolc, den lukter ikke noe, virker som piller med filmdrasjering eller hva det heter lukter mindre, merket det på XTC også.. men ikke poenget.

Å ta det med ro, tar ikke noe som oppfordring, gjør alt på eget inijativ, om jeg kommer på noe lurt.
Sist endret av KjellFresh; 23. januar 2016 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.