View Single Post
Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Driver du hotell eller en nattlivsklubb, kan du hive ut hvem du vil når du vil, uten noe grunn. Det er ingen menneskerett å overnatte på Hotel XXXX, eller feste på klubb XXXX. Dersom eier/daglig leder vil utvise en person, kan de gjøre dette når som helst. De trenger ikke å oppgi grunn, da de ikke er pliktet til det. Dersom du blir kastet ut av politistasjon, rådhuset eller andre statlige bygg, er det mer alvorlig og det skal følges opp med gyldig grunn, dersom det ikke skal bli juridiske komplikasjoner.

Dette er noe helt enn hvordan man håndterer hvem som skal inn på utested. Man kan ikke kreve å være inne på en privat eiendom til noen andre, når de sier at du er uønsket der, dette har man ingen rett til.
Vis hele sitatet...
Jeg er en voksen mann på 40 år. Om jeg sitter på dass på et sted og en eller annen vekter på 25 år sparker inn døra og skal sjekke meg, så hadde jeg tatt dette videre med ledelsen. Det er ganske graverende faktisk, og jeg er 100% sikker på dette strider mot instrukser vekterne har. Hadde jeg vært i virkelig kverrulanthumør hadde jeg tatt det med media. Jeg kan garantere at det hadde blitt rabalder.

Dessuten er det feil det du skriver. En 100% privateid nattklubb kan feks ikke kaste ut hvem de vil uten en god grunn. De kan ikke si at de skal kaste ut feks alle fra Trondheim eller alle med foreldre fra Afrika. Det er faktisk ikke lov. Selv om de er privat må de følge vanlig lover og regler.
Sist endret av venstrehook; 20. september 2022 kl. 15:58.