View Single Post
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Nevn ett eneste statskasse-bidrag produsert på Østlandet og for all del ta den tiden du trenger. I en alternativ verden hvor Vestlandet var en uavhengig nasjon ville resten av landet hvert avhengig av fiskeeksport og gårdsdrift.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er Oljefondet lokalisert på Østlandet.

Og selv om oljen er i vest er det ikke en selvfølge at alle de smarte hodene som har forvaltet pengene, utviklet teknologi for utvinning av olje og arbeidskraften utelukkende er fra vest. dermed hadde kanskje ikke olje eventyret hvert like lukrativt om ikke Norge som helhet var involvert?

Til OP:
Jeg personlig ville ikke gått aktivt inn i starten under en invasjon. Ville flyktet til hytta og tatt del i en motstands gruppering der.
Jeg syntes innbyggere i Norge idag er litt for bortskjemte og aksepter det meste som er ugreit (ink. Meg selv). Jeg tror dette har noe med At vi har en så høy levestandard at det skal ganske mye til før vi faktisk tar grep!
Men jeg mener også at enn ikke burde undervurdere nordmenn. Møter vi nok motstand velger jeg å tro at store deler av befolkingen faktisk gjør motstand på den ene eller andre måten uten å flykte.

Ta alle motstands grupperingene som oppsto under 2 verdenskrig. Tungtvanns auksjonen er jo et eksempel på hva vi kan prestere i en krig.
Og Norge er jo blandet de beste angående spesialstyrker. Ikke at de vinner en krig alene, men det viser litt om hva nordmenn klarer prestere syntes jeg.