View Single Post
Hei!

Du skal ikke klare dette på egenhånd, det er bare noe psyken din forteller deg. "Ingen" gjør dette alene. Hvis du vurderer NA så bare gjør det, du kan umulig gjøre noe feil. For mange blir det uansett et positivt vendepunkt å gå til NA eller AA. Du må bare finne din vei videre.. De er veldig flinke til å ta i mot nye og de gruppene jeg har vært i har alltid hatt "nykommerkontakt". Hvis du synes det er vanskelig kan du kontakte de på forhånd også men dette fikser du. Kan være greit å være obs på at de ikke er noe særlig tilhengere av medisinering, så ikke snakk om sånt åpent på møte uansett om det det er LAR, AD eller whatever.

Først så starter møtet med lesing av diverse tekst, dette kan være grusomt til å begynne for en utålmodig som nylig er rusfri. Så er det markering av rusfri tid og uansett hva du tenker om det så skal du ta din hvite 24-timers. Så begynner møtet å da går entene delingene runden eller frie delinger med at man tar ordet med å presenter seg med "hei jeg heter "knut" og er rusavhengig". Du må ikke si noe og kan bare si "jeg velger å lytte". Det er ofte anbefalt for en nybegynner å lytte mer enn å føle at man må si noe. Det er heller ikke alltid så lurt å "tømme seg" hvis man er litt forvirrret.

Lykke til

Og hvis du nå har kommet deg dit å tenker fortsette så er det jo sånn at man får seg sponsor og jobber med 12-trinn. Greit å være forberedt på men heller ikke noe du skal tenke på før første møte. Men om du vurderer fortsette å gå på møter så er det naturlig å finne seg en sponsor som har vært med en stund.
Sist endret av Dough; 13. april 2022 kl. 09:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.