View Single Post
Sitat av itori123 Vis innlegg
Sikkert lurere å fokusere på å lage en komponent, som f.eks en tabell over bestillinger eller en slider som viser hvor
en er på siden. Ofte kan en finne slike komponenter som en kan tilpasse til eget bruk, noe en ofte skal gjøre
Vis hele sitatet...
Nei, nei, nei. Når du lærer deg programmering så skal du ikke finne noe ferdiglaget som du kan tilpasse. En veldig dårlig idé.

Er også lurt å bruke visuelt verktøy, for å unngå å kaste bort tid på måleparametre (lengde,bredde,plassering og så videre).
Kode måleparamtere er å være til fare for websiden! Pga responsiv design, så blir det bare stadig mer dumt å finne på
å kode måleparamtre. Alle steder der en opperer med noe så avansert som tall, så bør en gjør dette visuelt ^^
Er også lurt å gjøre alt med farger visuelt, siden en sliter seg selv ut ved å finne på å kode inn farger.
Vis hele sitatet...
Kanskje det bare er meg men dette ga lite mening.
Responsivt design er ikke i veien for å hardkode marginer, padding og plassering.

Bruker du css variabler er farger noe du kun behøver å tenke på én gang.

"Lavnivå språket" javascript trenger en egentlig ikke å kunne skikkelig lengre - en må kunne nok til å
bli istand til å bruke angularJs, react, vue ..etc. Så kan antakeligvis ses på parallellt.
Vis hele sitatet...
Jeg ville lært meg vanilla javascript uansett og jeg synes ikke vi skal begynne å blande inn ord som "low level" for å skille mellom vanilla kode og bruk av rammeverk.

De nevnte rammeverkene er forøvrig et naturlig neste steg ETTER at vanilla javascript sitter.