View Single Post
Sitat av moret Vis innlegg
Slik web-utvikling er lagt opp om dagen så spiller det liten rolle hva du velger. Du kommer ikke unna backend om du skal programmere for web, og du kommer ikke unna frontend/web-interface om du koder for lokal software. Alt bruker jo internett i mer eller mindre grad, du skal være rimelig beskyttet for å ikke være eksponert for det i en eller annen form.

Det kommer mest an på om du synes det er gøy å utvikle GUI eller om du heller mer mot funksjon; begynn med det du synes er interessant så baller det fort på seg med alt det andre.
Vis hele sitatet...
Takker for tips og tanker Jeg tenker å finne ut hva jeg vil mens jeg går veien. Alt jeg har prøvd tidligere, har vært veldig gøy, så får vel bare se hvor talentet mitt ligger å gå den veien

Sitat av Patrick Vis innlegg
Bare start et sted. Alt du lærer av programmerer har en tendens til å overlappe til et annet felt i programmering. Blir litt som å lære seg norsk. Du bruker også norsk for å lære historie, musikk og andre fag på skolen.

Vær obs på at det du kanskje har lyst til å drive med nå kommer til å endre seg dramatisk på svært kort tid. Jeg var alltid glad i å lage gui/grensesnitt/web, men har nå en forkjærlighet for alt av backend istedenfor, pga. det viste seg at jeg har et talent med komplisert logikk.

Så bare å sette i gang, uansett hva du gjør. Jeg kan for eksempel anbefale noe så enkelt som autoit dersom du bruker Windows, da det er ganske morsomt å styre mus/tastatur og manipulere andre programmer gjennom et script. Dette er forøvrig en underrated men svært nyttig evne i alle slags jobber, og du imponerer alle når du kan automatisere en litt kjip arbeidsflyt med noen enkle script.
Vis hele sitatet...
Sitter på Mac. Blir nok å kjøre gjennom Python tutorialen jeg linket til i hovedinlegget, så se hvor det fører meg etter det
Sist endret av ronniba; 5. januar 2021 kl. 11:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.