Tråd: Mdma og PTSD
View Single Post
Støtter ID-brikke, tror det var et godt tips å være bevisst på å bearbeide. Du kan oppdage at du finner nye tankemønstre, klarer å se ting i et mer positivt lys, eller stokke om på prioriteringer og innse at det dumme kanskje egentlig ikke er så viktig og fokusere mer på ting som er godt. Kanskje vil du føle deg i stand til å reflektere dypere over vonde ting, føle deg modig nok til å følge tankespor som ellers har vært for vonde og derfor blitt undertrykt/fortrengt. Kanskje får du en følelse av aksept og at du klarer å legge fortiden fra deg og gå videre.
Eller kanskje du bare får en skikkelig god kveld, kjenner på hvordan det er å være glad, glad i deg selv, og glad i mennesker; det er god terapi det og. Jeg har hatt veldig godt utbytte av de terapeutiske effektene, hovedsakelig i form av ganske enkelt å kjenne på gleden og huske at livet kan være fint og at verden kan være et vakkert sted. Og jeg har ikke engang egentlig fokusert på terapi, det har stort sett vært festival og konserter, skjønt den aller mest terapeutiske, helende opplevelsen var en sommernatt utendørs med god samtale og utsikt til vakker soloppgang. Akkurat nå blir det vel vanskelig å få sett noen imponerende soloppgang, men fortrolig samtale og vakker natur er helt fantastisk terapeutisk. Anbefaler virkelig naturopplevelse, dersom det er mulig.

Også: Hold deg hyrdert, men ikke for mye; det kan faktisk være et problem å bli veldig tørst og drikke for mye vann, som kan forstyrre saltbalansen i kroppen. Sportsdrikk med salter og elektrolytter er bedre. Jeg anbefaler også frukt, noen klarer ikke å spise på mdma, selv synes jeg det er kjempedeilig med frisk og saftig frukt. Myke ting å ta på/ ha på seg/ ligge på er også deilig - det aller beste er et annet menneske. Den varme empatien og kontakten med et annet menneske, mentalt så vel som fysisk, er også fantastisk terapi. Har hjulpet meg å føle meg trygg på andre mennesker igjen, etter å ha blitt veldig mistroisk, innesluttet og selvpåført ensom pga vonde ting som skjedde. Og det er en negativ spiral å være i, å føle seg ensom og såret og alene, men være redd og skeptisk til folk, så jeg er utrolig glad for disse krystallene som hjalp meg ut av det. Beste medisin jeg vet om

Og ser forresten at noen har nevnt nedtur/hangover, men med fornuftig bruk er det faktisk mer vanlig å føle såkalt afterglow, redidual effects, jeg blir som regel litt sliten, men rolig og glad og fornøyd. Det kan henge igjen i 1-2 uker. Bare prøv å få i deg næring (f eks frukt og sportsdrikk) så du ikke blir utsultet og dehydrert
Lykke til, jeg håper du får god nytte av dette.