View Single Post
Hei! Jeg er faktisk i helt samme situasjon som deg når det gjelder medisinene du nevner her og det å gå fra ritalin til Aduvanz som jeg startet på for ca 3 uker siden. går også.på 50mg sertralin av samme årsak. Fikk også ADHD diagnose ifjor og har fått det av privat psykolog for noen år siden. Fyller 31 i år og har hatt den samme uroen som ung. Deltok i spesial undervisning på ungdomsskolen. Og hadde en friluft dag hver onsdag på barneskolen. Istedet for engelsk. Merket jeg fikk veldig angst i oppstart og opptrapping av zoloft/sertralin. Var Værste jeg noen gang har følt. Og jeg har vært typen som har testet ting tidligere. Jeg er egentlig en Kjekk type, men det følger med ADHD det å ha ett dårlig selvbilde. Og det å bry seg kanskje for mye om det andre tenker. Så lenge du ikke hører det andre tenker så kan man si seg heldig. Jeg mener at de medisinene du tar kan ha en nedbrytende påvirkning av psyken din i førsten. Sertralin må brukes i minimum 6mnd før riktig effekt kan 'føles'. Gikk på Max dose 200mg i 6mnd og det har en viss effekt som at du bryr deg litt mindre om andre. Selv om det kan være bra for noen som bryr tenker for mye på andre fra før. Man tenker på de, men kanskje ikke med så dårlig samvittighet. Morsomt at jeg nesten tenkte selv jeg skrev tråden. Kan jeg spørre hva slags angst du har? Hvordan det påvirker deg?

Tips er å ikke forhaste opp dosering og ha trua på deg selv når det kommer til det at du er deg selv og hva det skal hjelpe mot som impulsivitet, angst, konsentrasjon. Merket jeg gikk opp i vekt på sertralin og mister matlysten med aduvanz, samme med ritalin. Men har alltid hatt litt dårlig matlyst, særlig under stress, eller vertskap med gjester.
Sist endret av 2pacolypse; 13. april 2021 kl. 20:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.