View Single Post
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Desverre er økt angst en bivirkning endel opplever med alle stimulerende medisiner. Økt dopamin og noradrenalin kan øke angst. Benzo motivirker den stimulerende effekten, men går utover hukommelse, fokus etc så den jobber i praksis mot stimulerende medikamenter. Jeg opplevde litt angstfølelse av og til da jeg brukte ritalin, går greit med aduvanz. Får du like mye på 30 og 50? Hos de fleste gir økt dose mer angst så om 30 hjelper men gir mindre angst er det kanskje best? 2 medisiner du kan høre om å prøve ut et strattera eller Intuniv, de gir sjelden angst, men strattera er svært dyr og Intuniv er bare forhåndsgodkjent til barn så de er ikke førstevalg, men kan gi god effekt på adhd hos endel.
Vis hele sitatet...
Får akkurat samme bivirkningene på 30mg og 50mg, ja. Men jeg lurer på om det kan skyldes at medisinen "slutter å virke" for raskt, eller noe? Altså bivirkningene kommer som sagt ikke med en gang jeg kjenner at medisinen funker, men fem-seks timer etter inntak. Kanskje det i så tilfelle ville være hensiktsmessig med attentin i tillegg? Eventuelt å erstatte aduvanz med attentin, som man tar flere ganger i løpet av dagen? Spurte psykiateren min om det var mulig å ta aduvanz i to doser per dag, men hun mente at dette ikke var å anbefale.

Har også spurt psykiateren min om strattera. Hun sa bare at det var en medisin som ofte hadde veldig lite effekt.

Intuniv har jeg ikke hørt om.