View Single Post
For et par uker siden, på fastlegens oppfordring, søkte jeg om arbeidsavklaringspenger fra NAV. Fastlegen min sa at det var hun som skulle skrive om min helse til NAV, vi gikk sammen igjennom hvilken informasjon hun kom til å gi fra seg, og alt jeg trengte å gjøre var å fylle ut AAP søknaden med personalia++ på NAV sine nettsider. I dag fikk jeg et brev fra NAV hvor det star at jeg har blitt kalt inn til møte i forbindelse med søknaden. Jeg ante ikke at jeg måtte "bestå et intervju" som en del av vurderingen av søknaden min og kvier meg veldig. Jeg er redd for at jeg må ha et møte med en gretten ansatt som kommer til å grille meg om hvorfor jeg syntes jeg burde få innvilget søknaden, som egentlig allerede har bestemt seg for at jeg ikke burde få innvilget den, og som i verste fall vil prøve å få meg til å skamme meg over at jeg søker om en trygdeytelse i det hele tatt.

Har jeg grunn til å frykte noe av dette? Hva kan jeg forvente meg av et slikt møte i forhold til hva de kommer til å si, ville snakke om, be meg om, osv.? Burde jeg forberede meg på noen måte? Er det noe jeg burde ta med meg av dokumenter?

Takk på forhånd!