View Single Post
Trådstarter
7
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble tatt for forbruk, kjøring ikke involvert. Fikk utsettelse på lappen et år. Trodde egentlig de hadde gjort en feil med meg men var blakk så fikk uansett ikke fullført lappen det året så jeg ga meg etter å ha ringt de et par tre ganger uten å fått svar fra riktig person men da stemmer det nok at de kan gjøre det, til tross for at det ikke stod i dommen min heller.... Acab

Evn kan du protestere på det, anke avgjørelsen dems med advokat og si at grunnen til at du hadde 2,5 g var fordi du akuratt hadde kjøpt det og for å spare penger kjøper du "noen brukerdoser" av gangen og bruker av den en sjelden gang i blant 1-2 måneders forbruk, så argumentet deres om at du ikke bruker sjeldent, svekkes
Vis hele sitatet...
Ja er helt sjokkerende hvor lite som skal til, men at det også er så stor variasjon. Har en kompis uten lappen som har blitt tatt flere ganger for cannabis, men ikke fått sperrefrist.

Har en god advokat på saken som mener betingelsene ikke ligger til grunn for vedtaket, og vi skal selvfølgelig klage videre. Men kan tenke meg at Politiet kommer til å bruke flere måneder med "saksbehandling" uansett utfall. Videre blir det å klage til sivilombudsmannen om vedtaket fortsatt blir stående.

Har også vært i kontakt med avis som er interessert i saken, så får håpe det blir en ny bølge med press på politiet, da det har vært mange lignende hendelser siste årene.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her innrømmer du jo at du har røyket det siste året, hvordan du ikke forstår at snuten tolker det som jevnlig bruk skal ikke jeg legge meg opp i.

Det at du tror at det er smart å røyke på offentlige steder som ligger så bortgjemt at det automatisk blir suspekt å henge der sier også litt.

At skolen er under ombygging gjør det jo bare enda mer relevant for politiet å undersøke hvorfor dere oppholder dere der, tyveri av verktøy fra byggeplasser og hærverk på skoler er for eksempel ganske vanlig.
Vis hele sitatet...

Sier jo ikke at det på noen som helst måte var "smart" å røyke på en ungdomsskole?? Skrev jo at det var et idiotisk valg. Konsekvensen av å gjøre dette med forelegg er jeg selvfølgelig enig i at kan rettferdiggjøres, selv om det er urimelig høy sats for noe som er avkriminalisert i så store deler av verden. Det jeg derimot ikke på noe vis er enig i, er måten Politiet bruker førerkort beslag som et forebyggende tiltak i saker det er såpass lite bevis for at jeg er en "misbruker".

At jeg ikke forstår at snuten ser på 2.5 gram over en periode på nesten ett år som mer en sporadisk mener du er dumt? Jeg syns det er sjokkerende at det blir sett på som mer enn sporadisk bruk, som ikke går utover edrueligheten. Har jo selvfølgelig innsett at jeg burde holdt kjeft fra starten av. Men uten erfaring fra hvordan Politiet operer i sånne saker før hendelsen og rett etter å ha røyket en joint så var jeg selvfølgelig stresset, spesielt med tanke på at de gikk gjennom bildene jeg har på telefonen. Lett å være etterpå klok, og burde jo selvfølgelig benyttet meg av retten til å ikke si noe uten advokat.
Sist endret av triplus; 15. mai 2019 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.