View Single Post
@altidvandrer: "de groveste vi forsøker å hindre?" Hvem er nå det? Hvem har rettigheten til å bestemme hvem er grov og hvem er mild?

Jeg er enig at det går an å "gå over grensen" og ende opp med å fornærme noen, det gjør jeg jo hele tiden (bare å tele hvor mange "fornærmelser" jeg har slengt om all type folk på denne tråden), men jeg mener at disse grenser burde være en guidline til sivilisert oppførsel og ikke et "bur".

@choobe; Jeg diskuterer ikke imot noen spesielt, bare vil få fram meningen om at jeg støtter ytringsfrihet på det absolutt fulleste. Spesielt når vedkomne sier noe som er "galt".

"For jeg kan ikke huske å ha sett noen argumentere for at "moralsk" gale (moral brukt løst her, du skjønner hva jeg mener) meninger skal være ulovlig, kun ytringer som kan resultere i skade. "
fikk ikke du med deg at mange mener at rasisme og hatpropaganda ikke skal være lovlig?

Jeg synes rasisme skal være lovlig, i aller høyeste grad. Å forby en tankegang fordi det er rasistisk er i seg selv en rasistisk forbud, rasisme mot rasister er rasisme. (slangen som bitter seg selv i halen)

Så vist jeg sier "brødre, meld dere til hæren, vi har muslimer å drepe" går det bra, men vis en pakis sier "brødre, fest sprengstoff rundt dere, vi har vanntroer å drepe" burde pakisen fengsles?

"hvis du gir noen penger etter at de truer dem til seg har de jo ikke gjort noe ulovlig, siden de ikke la en finger på deg"
Der kommer en reel problematikk. men du ga jo pengene selv... De tok det ikke. Hva om de ikke sa et ord, men du "følte" deg trua og ga dem pengene? blir det også ulovlig etter din mening?