View Single Post
La oss få noe klart;
om man dreper/skader fysisk noen skal man helt klart bli straffet for det.
Hvis noen truer noen på livet kan selvsakt politiet sette personen under overvåkning og være ekstra obs om personen kjøper kniver, skytte våpen eller urimelige store mengder gjødsel.

Men å forby ordbruk som krenker noens religion tro eller som får noen redd er strengt talt grov overstegelse på friheten til å ytre seg.

Jeg synes ikke det er fint å true noen til døden, men burde noen andre enn meg selv få velge hvem jeg kan sitte å lytte på? vist jeg har lyst å se Al-Caida live i Oslos beste nattklubb, hvorfor ville ikke jeg få denne friheten? Bare fordi Al-caida har vaner om å true folk og oppfordre til masse mord? Har jeg lov til å lytte på "X" politisk parti som mener vi skal gå å krige og gjøre masse mord i Aganistan?....

Mange ville ha forbudt å tegne Mohamad, bruke Herre Jesus navn forgjeves, kalle en neger for Neger, jøde for penge sulten oppfyrings ved og en utlending for en skitten stinkende terrorist... Listen er jo uendelig. Alle blir fornærmet av noe. Men å forby all bruk av "ufint" eller "rasistisk" uttrykk er det samme som å pisse på ytringsfriheten.