View Single Post
Sitat av Deep Sleep Vis innlegg
Truer du med å brenne ned huset til naboen, drepe eksen din tar du mye frihet fra livene til disse. Mener du dette burde være lov?
Vis hele sitatet...
Etter min mening ja, så lenge du faktisk ikke gjør noe med det.

Eksempel på problematikken er;

1. om du sier til naboen (som tilfeldigvis er eksen din og som har invitert deg til en fest;
"festen på lørdag kommer til å bli så heit, vi kommer til å brenne huset ned og jeg kommer til å knulle deg til døden!"

eller til naboen som ekskona di var utro med
2. "Jævla hest-kuk! Jeg vet du knulla kjæringa mi! Jeg kommer til å brenne huset ditt med dere begge dere i!"

1. du mente det du sa og ender opp med å brenne huset som en slags satanisk ritual etter å ha voldtatt og kvelt eksen din

2. Du var bare sur og sa det du følte, men velger å aldri handle på meningene dine.

Da blir jo situasjon vanskelig å døme. Det er lett for meg å se at alternativ 1 kan bli forstått som en grei måtte å uttrykke at en gleder seg til en fest og alternativ 2 som en alvorlig drapstrussel.

I dag 10:11
Choobe Er ikke ytringsfrihet primært for at du skal kunne si hva du vil politisk (og om staten, uten at de kan sensurere deg)?
Vis hele sitatet...
Hva er så politikk da?
Man kan fint argumentere at politisk sett, for å dempe folkevekst og mat mangel, ville bygda vært bedre om noen satt fyr på asylmottaket og at alle barnehager burde drepe alle muslimske barn som kommer inn, for så deretter å mate de andre barna med dem.

Jeg synses disse to siste utsagna burde være lov å si, så lenge man ikke handler på ideen. Det er jo kanskje noens seriøst mening og vil da være galt å fengsle dem bare fordi jeg er uenig om at dette er kan være løsningen.
Sist endret av Coffeeaddict; 14. april 2015 kl. 11:54.