View Single Post
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
429
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
moret, du er på bærtur med karaktergaranti, da dette ikke gjelder for den videregående skolen.

Jeg gikk på Akademiet i Oslo og det var en gedigen tabbe. Skolen har en bra medialinje, men ikke realfag/almen. Det er en veldig dårlig investering. Dette var hovedsaklig pga lærere og klassekamerater (som ikke var interessert i å lære). Det kan jo hende du er mer heldig enn meg. Det er en montessoriskole, noe som gjør at hele skolehverdagen er veldig chill.

Har skrevet om Sonans tidligere:

Om man trives på Sonans kommer alt an på hva slags forhold du har til norskpakistanere. Det er de som styrer skolen og preger den så til de grader. Av og til kan du nok oppleve å bli vitne til slåsskamp etc. Men det er veldig mange hyggelige folk også, så lenge du ikke er helt antiinnvandring. Jeg har kompiser som trivdes veldig godt, og som fikk godt over 5 i snitt. Dette var pakistanere, jeg kan tenke meg at som etnisk norsk så blir du litt eksotisk og det kan være meget heldig for forhold til læreren etc.

Er det etniske norske på Sonans i det hele tatt? I klassen til kompisene mine var det type 1-2 stk. Jeg gikk som sagt på Akademiet (rett ved siden av), og jeg så aldri en hvit elev komme ut av Sonans. Men jeg ville valgt Sonans over Akademiet, da en del av pakistanerne sikter seg inn på legestudier og lignende, og det er et godt klassemiljø, har jeg hørt.

Ellers har jeg hørt mye bra om OPG, dette er også den dyreste skolen. Jeg tror det er først her det begynner å lønne seg å gå på privatskole. Men her er miljøet også svært stivt.

Til sist vil jeg bare si at jeg anbefaler deg å starte på en offentlig skole. Jeg har gått på tre forskjellige, og et par offentlige skoler i Oslo er meget gode.
Vis hele sitatet...
oi, her var det veldig mye nyttig informasjon

som sagt, har jeg 4,5 i snitt ca, kanskje litt høyere i år.. men, hvilke offentlige skoler synes du jeg burde starte på istedenfor private i oslo?

men, på hvilken måte lønner det seg å gå opg enn sonans?