View Single Post
Jeg fikk diagnosen cluster hodepine for 17-18 år siden. Hodepinen oppførte seg i mange år slik som cluster pleier å gjøre, med perioder på 4-6 uker med daglige anfall et par ganger i året. For 7-8 år siden begynte anfallene å komme oftere og oftere, etter hvert jevnt spredd utover hele året. Det endte til slutt med at jeg ble uføretrygdet for noen år siden...
Jeg har hele tiden brukt imigran i sprøyteform for å stoppe smertene. Imigran fungerer bra for å stanse smertene, men har en del bivirkninger. Jeg har også fått oksygen som jeg kan puste inn under anfallene, men det har aldri fungert godt for meg.

For en tre år siden fant jeg ut at jeg skulle forsøke med fleinsopp for å se om det kunne hjelpe.
Jeg har aldri hatt det bedre enn etter at jeg begynte med flein. Anfallene ble ikke borte, men de kommer sjeldnere og de er MYE mildere enn tidligere.
Jeg bruker nå 1-1.5gram tørket fleinsopp 4-6 ganger i året. Når anfallene begynner å komme oftere og/eller blir sterkere igjen så vet jeg at det er på tide med en ny runde med flein. Jeg pleier å ta dosen med sopp for så å legge meg til å sove.

Jeg har informert både fastlegen og nevrologen min om dette å ingen av dem har hatt noen innvendinger mot denne bruken. De er begge klare på at hvis det fungerer og ikke gir meg problemer så er det bare å kjøre på. Nevrologen er oppriktig nyskjerrig på dette og har stilt mange spørsmål rundt bruken og opplevelsen av flein.

Jeg plukker min medisin selv og tørker den så jeg har frem til neste høst.
Som noen andre har kommentert i tråden her så er det bare noen måneder igjen før årets sesong er her...