View Single Post
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
Utredning i utlandet kanskje?

Jeg har kjennskap til flere som har gått lang tid med sykdom i Norge og besøk hos flere leger.

1 besøk i utlandet at plagene er utredet og fått medisiner eller årsak til problem.

De jeg kjenner har vært hos leger i hong kong.

Har en mistanke om at ettersom befolkningen er mye høyere der er de sjeldne sykdommene kanskje litt mer vanlige der.

Men det koster, så noe du må vurdere om du har økonomi til!
Vis hele sitatet...
Jeg har definitivt ikke økonomi til noe reise, men om det er noe jeg kan få råd til med noen års sparing så skal jeg få det til. Jeg må nesten be noen hjelpe meg finne ut hva de kan tilby i andre land kontra her i Norge.

Sitat av Utenforboksen Vis innlegg
Det ligger mye informasjon på nettet om cluster headache og Magic mushrooms. Har ikke satt meg så nøye inn i det, men tror det har blitt rapportert om positive effekter av folk som har migrene også. Hvis du ikke har prøvd det, kan det jo være verdt er forsøk hvis alternativet er selvmord.

Hvis dette er interessant er det mindre enn to måneder til fleinsoppsesongen begynner. Jeg er ofte i naturen og vet om flere steder hvor slike vokser. Avhengig av hvor i landet du bor kan sikkert noen her inne sende deg kartkoordinater.

I forhold til å plukke riktig sopp kan man bruke litt tid på denne tråden:

https://freak.no/forum/showthread.ph...g+av+fleinsopp

Da burde man være i stand til å plukke noenlunde riktig. Tar man gode bilder av hele fangsten og laster dem opp i tråden får man også tilbakemeldinger fra "folk med erfaring". Bare til opplysning. Jeg har sett selverklærte "spesialister" plukke feil sopp. Ikke stol på noen, men last alltid opp bilder for å få tilbakemeldinger fra flere folk.

Da er i det minste risikoen for feil sopp minimert. Les deg opp på dosering og hva slags set og setting som er gunstig.
Vis hele sitatet...
Setter veldig stor pris på langt og informativt svar, 2 måneder er ikke så lenge i det lengre bildet, jeg skal gjøre litt research på det her.
Sist endret av Throwawaybruker; 17. juli 2019 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.