View Single Post
Sitat av tor82 Vis innlegg
Bare for å svare trådstarter her;

Ja, jeg finner meg selv i akseptere pedofile. Jeg jobber innenfor kriminalomsorgen og omgår pedofile og sedelighetsdømte på en daglig basis. Ikke at jeg har så mye valg i den jobben jeg har, men mine fordommer mot pedofile har til en viss grad blitt innfridd. Det er mange eldre hvite menn som passer rett inn i stereotypen iallefall på den avdelingen jeg jobber. Man blir etterhvert mer kjent med selve mennesket en den forbrytelsen innsatte er dømt for, og som oftest ligger det mange triste skjebner bak spesielt pedofilidømte innsatte.

I fengselet jeg jobber er sedelighetsdømte adskilt fra resten av de innsatte på lik linje med "kvitrere"(tystere) da pedofile og sedelighetsdømte helt klart er lavest i det sosiale hierarkiet som dannes i fengsel. Pedofile og sedelighetsdømte er "fritt vilt" blant andre innsatte, så de må vernes spesielt mot trusler og fysiske angrep. Jeg mener personlig at det finnes få verre plasser for pedofile og sedelighetsdømte enn i fengsel med høyt sikkerhetsnivå der de til en viss grad opplever sjikane på daglig basis, dette til tross for tiltak vi som betjenter iverksetter for å forhindre slik.

anbefaler forresten denne

og denne filmen om emnet
Vis hele sitatet...
Hei og takk for støtten!


Jeg må likevel få si noe svært viktig her: Du jobber ikke med pedofile, men med barneovergripere. Dette er noe jeg tenker det er spesielt viktig at de som jobber med slike er klar over. Det KAN hende noen av disse er pedofile, men sannsynligheten er stor for at de fleste av de er hetrofile eller homofile barneovergripere.

Det er ingenting som heter pedofilidømt, men overgrepsdømt. Dette fordi det ikke er mulig å bli dømt for å være pedofil, eller dømt for pedofili. Pedofili er ingen forbrytelse, overgrep er.

Men jeg er likevel helt enig med deg, bare du bytter ut alle pedofil-ordene dine med overgipere. Overgripere er også mennesker, og sjeldent "onde". Hvordan er det med klinisk terapi for overgriperne i fengsel, får de alle det?

Sitat av Saape Vis innlegg
Danielle: Hva jobber du med?

Ellers vil jeg bare si at du er veldig tøff om står fram på denne måten, og det at du har starta en tråd som dette på ett forum der mange unge ferdes, er veldig bra! Jeg tror helt klart at en åpenhet om pedofili vil forhindre en hel del overgrep.
Vis hele sitatet...
Takk for støtten, jeg er helt enig med deg!

Hva jeg jobber med holder jeg for meg selv, hvis du mente min daglige jobb. Men på fritiden jobber for at pedofile skal få et hjelpeapparat, og større forståelse blant befolkningen.