View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
158
Jeg kan snakke for meg selv personlig som tror på en enorm konspirasjonsteori som jeg er med på å forme selv. Det har tatt meg lang tid å grave i informasjonen, snakke med folk og spørre meg selv. Etter alt dette sitter jeg igjen med at jeg har et svar jeg må dele med verden. Jeg er allerede i gang med å etablere et fundament på internett hvor jeg kan forklare meg og samle det jeg har funnet.

I min erfaring er det rett og slett noe som skjer når du kommer veldig nærme sannheten. Hjertet mitt føles nesten annerledes nå og jeg har en enorm respekt og forståelse av mennesker som jeg ikke kunne lært uten å gå bort fra det som er 100% akseptert. Hvordan klarte man å finne ut ting før? Man har ikke alltid visst alt og det gjør vi ikke nå heller. Så vennligst ikke vær så sykt kverulerende. Prøv å se det store bildet her. Noe skurrer virkelig. Er det bare oppspinn og fantasi?

Et annet argument, som dere kanskje tolker nedlatende overfor den menneskelige intelligens; Hvem er det som lager alt sammen? Å rejecte konspirasjoner blir nesten som en gigantisk FAKE konspirasjon... Skal dere virkelig bortforklare alle bevis foran øynene i stedet for å se at kanskje noen prøver å skjule noe? Du finner utallige puslespillbrikker på totalt forskjellige steder gjennom tidene som passer sammen. Man må bruke sin egen sans og føle seg litt frem. Ikke baser din argumentasjon på alle andre sin logiske sans som kan være basert på feil overblikk.

Dette er et eksempel på noe jeg har funnet som jeg synes er ganske interessant: Urantia-boken. Det er INGEN TREFF på freak.no, noe jeg synes er litt fascinerende. Den er utgitt i 1955 av ukjent forfatter, og sier selv at den er skrevet av ulike høyere vesener fra vårt univers og utenfor vårt univers. Den forteller historien om den planlagte evolusjonen av mennesker på Jorda (her kalt Urantia), og hvordan planen gikk ut av hånd for ca 450 000 år siden som blant annet førte til at vi gikk glipp av bedre DNA. Den forteller om de mange forsøkene, helt tilbake fra den tiden og inn i vår historiske tid, til å gjenforene menneskene tilbake til sin potensielle storhet med skaperen av universet. Den er over 2000 sider og er altså så forbløffende å lese at man får i det minste et håp om at det er sant. Gratis: urantia.org

Jeg tenker også sånn at, hvis universet virkelig er uendelig, gir det ikke litt mening at utgivelser som Urantia-boken kan være ekte?

Jeg synes også det blir for dumt hvis ingen av de store konspirasjonene jeg tenker på er basert på sannhet. Og hvis noen er sanne, hvorfor skal vi da være så dømmende mot de som ikke er oppklart enda? Vi burde alle jobbe sammen om å finne det ut. Tenk om da! Tenk hvis! Ville du ikke vært nysgjerrig? Kanskje lek litt mer med tankene og søk mer før dere rejecter dem.
Sist endret av Qon; 17. september 2018 kl. 03:04.