View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Rett på legemiddelindustrien er korrupt ja.

Det er jeg enig i, for mange saker, fks prising av medikamenter, opioid-krisen i USA, off-label bruk av medisiner som ikke levde opp til forventningene de ble designet for, hva man forsker på, at alt skal være "isolat" kontra fulle ekstrakt, og en masse andre observasjoner og kjepphester som de subversive og alternativkulturelle kan gjenkjenne og selv være enig i.

Men jeg har gjennom min "oppdatering på kroppens biologiske mekanismer" alltid samlet og pugget kildene, nettopp fordi man blir eksponert og leser dem så mange ganger. Og dokumentasjonen for at man kan spise noen av prekursorene for kroppens endogene nevrotransmitterere, og så automatisk få mere dopamin eller mere serotonin i cellen, som er alle sitt hemmelige håp på dette feltet,
fremstår svak.

Jeg vil ta avstand til en del andre besserwissere her, som skal oppdra og belære andre konstant, holde KP ratioen høy og alltid være den overlegne og den som er mest kritisk og mest seriøs, men selv for meg som er ganske åpen for wild shit selv, så blir en så tynn argumentasjon som du kommer med her, mer ødeleggende for interessen for temaet, enn en bekreftelse på at jeg er inne på noe.

Overtillit til skolemedisinen og det offentlige helsevesen finner du ekstremt mange tilfeller av her på freak i disse diskusjonene, jeg er ikke en av dem, men selv jeg skjønner at det er litt mer komplekst enn å bare spise en enkelt ingrediens av det kroppen bruker for å fremstille.

Kan begynne med å påpeke at selv om kroppen hadde byggematerialer, så betyr ikke det at ordren til å bygge blir gitt.. i biologisk forstand.
Vis hele sitatet...
For at de nevnte aminosyrene skal metaboliseres til signalstoffer, så må man aktivere stoffskiftet ved å være fysisk aktiv som trådstarter påpeker.

Dersom man ikke får effekt av Tryptophan, hvorfor får man da serotonergt syndrom om man kombinerer det med antidepressiva. Kan du gi oss en forklaring på det?