View Single Post
Sitat av atg Vis innlegg
Hei,

Kan ikke svare deg på Ubiquiti utstyret.

Men du har valgt en APC patchesnor(typisk grønne plugger). Men det er nok UPC du skal ha(blå plugger)
Vis hele sitatet...
Heh, ja, er jo ett hav av specs å sette seg inn i.
TROR jeg har funnet ut av det nå, LC-enkeltmodus (hann) til SC-enkeltmodus (hann) - 9 / 125 micron patchesnor sammen med en SFP (mini-GBIC) transceivermodul - GigE - 1000Base-BX - LC/UPC-enkeltmodus - opp til 10 km - 1310 (TX) / 1550 (RX) nm...

Sitat av Trrunde Vis innlegg
har laga meg et repo for lenge siden. Ikke skrevet noe markdown osv, men har fremgangsmåte for edgerouter og mikrotik.
https://github.com/trrunde/routerconfig
Vis hele sitatet...
Ai, du er en engel, perfekt!!

Har også kommet frem til (via en kommentar på EdgeRouter X SFP hos Komplett) at routeren har for svak HW til å takle både router funksjonen og fungere som en switch for 500mbit/s linje så tenker jeg går for en Edgerouter ER-4 istedenfor.

For å drodle litt rundt mulighetene - PC'er er jo ikke noe problem å få tak i, hvis man skulle satt opp en PC som router/firewall med ett fiber nettverkskort, hvilken router programvare ville vært best/enklest? (ett konfig noen allerede har fått til å fungere) - OpenWrt eller er det andre mer egnede? (og, er det like greit å kjøre FMG'en i Bridge mode med 3 stk RJ-45 porter på PC'en, eller fiberen rett i maskinen?)
Beklager noob spørsmål som sikkert allerede har blitt besvart uten at jeg har skjønt at det er besvart.