View Single Post
Opplever selv at medisinene fungerer på enkelte symptomer eller tilstander for min del.

Lamictal (antiepeleptika) har klart å holde depresjonene mine i sjakk så langt, merker så og si ingen ''bivirkninger'' annet enn at jeg klarer å holde fokus nok til å sette meg realistiske mål uten at 'stemmen' i bakhodet skal skyte deg ned før du i det hele tatt kommer i gang.

Seroquel (antipsykotika) har dempet angstsymptomer, ført til mer søvn som også er mer sammenhengende i tillegg til at den forebygger maniske perioder.

Circadin (melatonin) har også bidratt veldig for min del til søvnighet som slår inn så fort som 20 minutter etter at jeg har tatt dosen (6mg) og som sammen med seroquel bidrar til sammenhengende søvn.

--

Nå er dette medisiner jeg har fått ifht. bipolar lidelse så om det er relevant til spørsmålet ditt eller ikke kan jo diskuteres, men for å svare direkte på det: Ja, de har hjulpet meg å holde tilstanden min i sjakk. Sannsynligvis ikke bare som resultat av medisinene direkte, men også pga. rutiner ifht. søvn (noe som er en avgjørende faktor ved denne 'lidelsen').