View Single Post
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Forøvrig er saken berammet til 19/4 og jeg fikk først inkallingen for to dager siden og tok med hele inkallelsen til sjefen for å faktisk vise at jeg har gyldig grunn til å ikke møte å jobb den dagen.
Har da gitt beskjed i så god tid som var mulig for meg. Pratet litt med sjefen på jobb idag og han var ikke videre blid. Han hadde fått en telefon fra en advokat som vistnok var en skikkelig bitch. Og om jeg prøvde og gjøre livet surt for han så skulle han faen meg gjøre livet surt for meg også, det var vist dårlige tider nå og selv om han ikke kunne sparke meg ved å henvise til fravær hadde han uansett tenkt og nedbemanne....
Vis hele sitatet...
Skikkelig drittsekk den sjefen!
Ok. Nå må du kjøre tøft løp. Sørg for at du har ALT ditt på det tørre fremover.
Skriftlige kommunikasjon er et must slik at du kan dokumentere. Samtaler med sjefen tar du opp på mobilen. Alt som kan brukes mot sjefen er verdifullt. Sjefen din har tydeligvis bestemt seg for å lage et helvete og da synes jeg du skal gi ham akkurat det - et lite helvete.

Sørg for at du får enten svar skriftlig på permisjonen, eller muntlig og med opptaker på.

Er du medlem i fagforening? Om ikke er det på tide. Du trenger noen støttespillere som kan kjøre sak for deg.

Det er regler å forholde seg til og nr 1 er å ikke signere på en oppsigelse og heller ikke la deg presse på å underskrive noe om at du selv slutter i jobben. Mottar du skriftlig oppsigelse så svarer du skriftlig og rekomandert at du ikke godtar oppsigelsen og at du mener grunnlaget for oppsigelse er feil.

Gjør deg klar til å knuse sjefen din i en fremtidig arbeidsrettssak og sørg for at du får penger nok fra den idioten om han sier deg opp. Husk når saken endelig kommer opp for retten og han taper må han tilbakebetale deg lønn for usaklig oppsigelse, det betyr hele perioden fra oppsigelse til arbeidsrettssak.

Dette vil du tjene penger på og samtidig trenger sjefen din er virkelig lærepenge på hvordan han skal behandle sine ansatte.
Sist endret av random67489; 3. mars 2012 kl. 15:14.