View Single Post
Hei har seg sånn at jeg var så heldig og stå og bli vitne til en drapssak og prøvde også og gjennopplive offeret en kald februardag i oslo.
Nå har jeg vært igjenom en rettsrunde allerede retten og tapte da en arbeidsdag.
Arbeidsgivern min var fly forbanna og sa at sånne ting ville han ha seg frabedt at jeg skulle drive og ha fri i hytt og pine.
Nå har jeg fått inkalling til borgarting lagmansrett i samme sak som jeg leverte.
Samme dag fikk jeg skriftlig advarsel fra sjefen om at mere fravær fra jobb selv med gyldig grunn vil føre til oppsigelse.
Så med andre ord om draps saken ender opp med en anke til høyeste rett så er jeg arbeidsløs? Saken går som overtredelse av straffelovens paragraf 229 tredje straff alternativ jf 232 som i seg selv er ganske alvorlig tror jeg ettersom offeret døde.
Kan jeg virkelig få sparken for å møte opp i retten? Er jo ikke akkurat frivillig fra min side, vil heller ikke bli hentet av politifolk liksom.
Kan jeg det i hele tatt gjøre noe med det skriftelige varselet da jeg mener det er urimelig at jeg skal få et varsel for fravær som tross alt er gyldig?
Hvis jeg ender med oppsigelse åssen er da eventuelt mine sjangser om jeg kjører det til retten som usakelig oppsigelse?