View Single Post
Sitat av GotCandy Vis innlegg
Kjedelig å si det, men den bilen mener jeg du burde få kontroll over umiddelbart. Magnum Auto AS er i praksis et konkursbo som du aldri vil få tilbakebetalt noen penger fra. Selskapet har 30 betalingsanmerkninger, de har tvungen pant på 830 000 kr til skattemyndighetene, og har heller ikke levert regnskap for 2016, noe som er langt over fristen.

I følge http://aksjeeier.proff.no/#!/2016/380333 eier Geir Anders Paulsen 90 % av selskapet, i tillegg til at han er daglig leder og styreleder. Paulsen har et enkeltpersonforetak (org.nr 882 480 372), som ble slått konkurs 12. januar i år. Jeg er ingen ekspert på området, men når Paulsens ENK blir slått konkurs er han personlig ansvarlig for alt skyldig, og man kan vel anse ham som personlig konkurs. Jeg tviler i alle fall sterkt på at det er noe penger å hente for deg, selv om han skulle bli dømt til erstatning, for å si det sånn.

Det som står på nettsiden om nye eiere virker BS, spør du meg. Selskapet driftes av Motor AS? Jeg finner ikke noe Motor AS i Brønnøysundregistrene. Uansett så står det driftes av, og du ha jo krav mot Magnum Auto AS uansett, som jeg tviler på at det finnes verdier i.

Jeg er ingen jurist, men jeg skjønner ingenting av hvorfor advokaten din ikke har rådet deg til å forsøke å hente ut bilen ASAP? Da har du i alle fall ikke tapt hele beløpet, men sannsynligvis "bare" skadene. At bilen er i dine hender endrer vel uansett ikke hevingsretten, eller deres erstatningsansvar for ødelagt motor? Jeg vil tippe at resultatet blir at du må utbedre skadene selv, også får du kanskje om noen år noe tilbake fra Paulsen etter at mange andre kreditorer også skal ha fått sitt.

Jeg har ikke tid til å snoke mer, men jeg ser at på finn-annonsene til Magnum Auto så står det et tlf-nr (484 44 422), som står registrert på Dovre Auto AS på Gule Sider.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for godt og utfyllende svar, Candy. Nå fikk du virkelig hjertet mitt til å banke.
Så du mener jeg får aldri hevet kjøpet igjen, da?
Det koster kr. 117 000 å fikse feilen, i følge Audi verksted i Sarpsborg, da de sier turbo er også brent opp. Dette er 240 000+ 117 000= over 350 000 kr. Fy flate, jeg sliter godt nå..
Dette betyr at jeg må flytte tilbake til foreldra med halen mellom bena og muligens avslutte studiet mitt fordi jeg ikke får råd til å bo der jeg studerer.

Han vil ikke si hvor bilen er, jeg har forsøkt å få ham til å fortelle meg det.
Så det er ikke vits i å vente på hva retten sier, men heller ta saken i egne hender? Skal jeg dra til Oslo, finne ut hvor bilen er, og forsøke å reparere skaden selv?

Han kjører faen meg en familie porsche til 2 mill kr også gjør han dette?
Hva skal jeg gjøre?
Sist endret av deadalone944; 18. januar 2018 kl. 12:33. Grunn: skrivefeil