View Single Post
Har noen historier å dele!

Disse blir nevt: og for de som lurer så skriver jeg alder på de folka som blir nevt.

Tor: ca 50-55 år
Bruttern: 13-14 år
Meg: ca 4-5 år





Det må være lys i bassenget i syden!

For en del år tilbake så var jeg og min mor og far + bror og søster i Tyrkia
Selv husker jeg dette godt, selv om jeg var 4-5 år gammel-

Når det gjaldt bading så var det barnebassenget jeg forholdt meg til. Når det gjaldt det store så var det værre

Jeg sa selv at jeg ville uti. Muttern klemte på meg armringer og en badering, og forsiktig trasket jeg uti. Hvordan jeg skulle bevege meg framover i vannet visste jeg ikke. Jeg var stort sett rolig helt til jeg nærmet meg lyset i bassenget. Det var sånn som satt montert inntil "Veggen" i vannet, litt rundt form på glasset. og med EN GANG jeg nærmet meg dette så skrev jeg i hundre å helvette. Jeg ropte på fattern som var utti og duppa flesket, han kom og dro meg unna dette "farlige" lyset.

Når jeg tenker over dette den dag i dag så må jeg le. Att det går ann sier jeg bare





Også var det en ting til.

En gammel kar fattern har kjent i maange år nå var mye hos oss før siden han var snekker og hjalp fattern med div. ting.
Jeg drev ute med fotballen og denne karen kom til oss. Jeg var stiv som en pinne! Og det var kansje ikke rart. Han hadde snekkerbukse, bustete og nokså lite hår på hodet og en typisk "langtids røykerstemme" og ikke minst tobakkstanken. jeg var vel en ca 4-6 år her å. Denne karen kommer ut og kommer bort til meg, setter seg på huk og sier: (Han var jævlig høylytt)

MÅRN DU!! ER FARDIN HEME!?!?! Jeg skriker som faen og løper som faen inn til mor og sier at jeg ble redd fordi denne karen kom. Han het Tor.

Det å se denne karen var det verste jeg visste som liten gutt.





Dette gjelder også denne karen, Tor

Familien var samla på terassen hjemme. Huset vårt lå på en måte på en liten topp, og når vi var på terassen hadde vi god utsikt mot hovedveien.

Jeg visste godt hvordan denne bilen til Tor så ut Det var en Volvo V40 2004 modell ellerno. Da vi var på terrassen og chilla litt, spiste is og sånt så så jeg denna Volvoen komme på veien. Før jeg i det heletatt rakk å se hele bilen løp jeg rett ned i kjellern til min bror som satt det og drev på pcen, chatta med folk osv. Så satt jeg der å bare snakka med han og lurte på hva han gjorde og sånt. Jeg gikk da opp og sjekka om han kom til oss han derre Tor men det gjorde han ikke. Heldigvis. Phouu! Det var en lettelse for meg Hahaha!





En siste ting må være da jeg drev ute å sparka litt ball på plenen som vanlig. Bruttern klipte plenen med en vanlig plenklipper. Han hadde en tendens til å jage meg med gressklippern. med en gang han var sånn 3-4 meter unna meg kom han løpende mot meg meg klipper'n og brøøølte. Jeg reagerte på den måten att jeg løpte som faen og skrek. Og da jeg og bruttern og andre nabokompiser som var sånn ca 2-3 år yngre enn han snekkra trehytte i skogen og fant på diverse ting. De hadde hørt om at han pleide å jage meg med gressklipper'n og så sa han ene til meg da jeg hang med de: "Henrik? Skar je hente grasklippern?!" "NEINEINEI!" sa jeg og så med et skremt blikk på han. "Jeg kødda da" sa han. Men jeg hadde mine tvil...