Tråd: Poker
View Single Post
Sitat av Azarat Vis innlegg
Har en bankroll på 33,2$ nå (ja, jeg vet det er latterlig lite, men jeg liker å lære uten å risikere så alt for mye peng), startet med 16,5$. Da har jeg ca. dobblet bankrollen min siden Fredag, noe jeg er fornøyd med.

Føler jeg begynner å få mer tak på vanlige 9-spillers sng'er. Har siden Fredag spilt 8 sng'er, hvor jeg har kommet blandt pengene 6 ganger (bare på 1. og 2.plass). Den ene gangen hvor jeg tapte, gikk jeg ut av turneringen på 9.plass pga. dårlig/ingen internett-forbindelse (se rage/tilt innlegget mitt 3 innlegg opp :P), så jeg sier meg godt fornøyd med 6/7 premie-gevinster, stor forbedring fra tidligere.

Hadde vel hatt 36$ om jeg ikke hadde tapt på en sleip en (QQ vs A5s) på cashgame i dag, men jeg får si meg nøgd med ett par sleipinger når jeg har vunnet en del coinflips ellers (i SNG'er).

Fint om noen mer erfarne kunne lest/kommentert dette (ære og kp belønnes, hehe):
Jeg har lest at en god regel er å aldri betale større buy-in's med mer en ca. 10% av bankrollen, stemmer ikke det?

Siden jeg da har en passende bankroll til å delta i 3,5$ sng'er (ikke sant?) og gjør det ganske bra, tenker jeg da å fortsette å grinde i 3,5$ til min bankroll når ca. 70$ og da begynne med 7$ SNG'er. Høres dette ut som en god plan?

Har tidligere gått over til cashgames (nl holdem) når jeg taper en del på sng'er og har klart som oftest å 'tette igjen' hullene etter tapte buy-in's for å fortsette med sng'er igjen. Har lest at det er lurest å konsentrere seg om ett spill om gangen, men er det noe som har erfaring/tips med dette?

Tilleggsspørsmål til dere:

Når du spiller (online);

- Hører du ofte på musikk?
- Spiser/drikker du ofte, hvis ja, hva? (jeg liker litt inntak av koffein-innholdig drikke da jeg konsentrerer meg bedre)
- Hvor lenge spiller du som oftest i strekk? Har du ofte pauser? Hvor lange pauser?

Vis hele sitatet...
10% er kanskje litt høyt, skal "bare" tape 10 ganger på rad så er du blakk. Men jeg har ikke så mye jeg skulle sagt når det kommer til bankroll management lengre

- Hører du ofte på musikk? - Sjeldent.
- Spiser/drikker du ofte, hvis ja, hva? (jeg liker litt inntak av koffein-innholdig drikke da jeg konsentrerer meg bedre) - Sjeldent, men går mye snus
- Hvor lenge spiller du som oftest i strekk? Har du ofte pauser? Hvor lange pauser? - Har (hadde) ofte 7-8 timers sessions, noen ganger kunne jeg multitable 12 timer i strekk. Ingen pauser.