Tråd: Poker
View Single Post
Tja, mulig du har rett robz1, men ser du proffene på "The Big Game" er det så og si aldri noen av dem som går all-in preflop med rockets, eller for den sagt skyld all in før minst double re-raise, med mindre det spiller en loose canon på bordet. Jeg vet at oddsa matematisk tilsier at all in preflop med rockets på 5- eller 6-tables er høyere enn på 9-tables, men all-in pre-flop i seg selv med pockets er like coinflipping som all-in pre-flop AK suited. Statistisk vinner man mer på re-raise enn all-in pre-flop. Har du ikke sett Pokerstars.com reklamen på en av disse kanalene der Daniel Negreanu sitter med rockets på handa og floppen viser to konger og han sier "There is one word of advice that made me to the top" elns og hu dama sier: "Daniel, don't do anything stupid!"?

"Stupid" er å gå all-in pre-flop mener nå jeg, sitter du på et flerbords-turnering med 9 spillere og god posisjon hvor samtlige spillere har bet og raised før din tur kan det kanskje forsvares å gå all-in med rockets, KK eller QQ, men fortsatt vil to par, tress, straight og flush slå pocket'en din og plutselig snur matematikken seg rimelig fort hvis du er uheldig med floppen - det er det jeg mener med at nettguruene preiker om at statistisk vinner pocket rockets 9 av 10 ganger, men for mitt vedkommende - med unntak av heads-up som jeg så å si aldri spiller, så vinner rockets kun 4 av 10 ganger på all-in preflop, samtidig som du drar inn en forholdsvis liten pot sammenlignet med continuation bet med slike hender. Men som sagt, jeg forsøker på mitt mest seriøse å være en tight-passive spiller i begynnelsen av en turnering og heller spille tight-aggressive på finalebordet, de få gangene jeg når der

Sit & Go paid kun for 3 plasser? Må være få spillere i den turneringa da, minste paid plasser jeg har spilt S&G er 12 og det er vel snakk om 45 spillere totalt - men det er flerbordsturneringer da. 1-bordsturneringer er så kjedelige, alle spiller tight-passive og jeg hater å spille mot spillere med samme spillerstil som meg . Det er alltid jeg som ryker først på tålmodigheten og tilt'er helt mot sånne spillere - haha! Snakk om ironi