Tråd: Poker
View Single Post
Sitat av Bombasa Vis innlegg
1. Hvor lenge har du spilt poker?
siden jeg var 17, sluttet når jeg var 22, nå er jeg 24.

2. Hva spiller du mest? (texas hold'em, omaha? Limited eller NL? etc.)
Cash games eller sit and Goes.

3. Hvor stor innsatts/investering/stakes?
--Kommer ann på bankkontoen. Høyeste jeg har spilt er vel 10/20$ cashgame og 200$ Sit and Go. Normalt sett spiller jeg på alt ifra mikrostakes til hva enn bankrollen klarer.

4. Hvor mye har du tapt/vunnet?
--Setter som oftest inn småbeløper, 10$ - 50$ og klarer ofte å spille dem opp til 10-20x før jeg taper alt på protilt. Tilsammen har jeg nok tapt en god del, derfor jeg gav meg. Har aldri spilt på meg gjeld, men har spilt vekk endel ''lommepenger''

5. Anser du deg som god/proff spiller?
--Jeg er faktisk ganske god i poker, men sliter med tilts og bankroll managment. Uten det vil du aldri vinne i lengden. tro meg.

5. Noen tips til en nybegynner?
--Aldri spill mer enn du khar råd til å tape!

--Og denne, den beste regelen som finnes, som jeg aldri har klart å følge, som igjen har gjort at jeg aldri har vunnet på lang sikt:
Bankroll managment! Regelen sier at du aldri skal sette deg ned på et cashgame med mer enn maks 5% av bankrollen din. Du skal heller aldri spille Sit and Goes som har en buy-in høyere enn 1% av bankroll.

Jeg spiller gjerne med både 40 og 50% av hele bankrollen på bordet. Fort opp, fort ned. Går alltid til helvette.


Nå spiller jeg litt en sjeeelden gang, oftest under 200,-. Setter ikke inn mer penger etter jeg har tapt. Går gjerne et halvt år mellom hver gang, ofte mer.



De stengte pokersidene du snakker om har ikke jeg fått med meg. Såvidt jeg har skjønt så er alle de store pokersidene oppe og kjører sterkt enda? Med unntak av fulltilt, som ble stengt av amerika på grunnlag av at de ikke hadde redgjørt hvordan penger som folk hadde inne på pokerkontoen sin skulle tilbakebetales hvis Fulltilt gikk konkurs.

Videre er det absolutt null stress å sette inn/ ta ut penger av pokersider. Bare å registrere seg på Moneybookers, ClickandBuy eller Neteller det. Tar 15 minutter og er like trygt som normal Visa overføring. Eneste som er litt kjedelig er at de trekker et par prosent av innskuddene du gjør.
Vis hele sitatet...
Nå er det lenge siden jeg spillte selv, men sider som pokerstars.FR, pokerstars.IT, er opprettet ettersom fransk og italiensk lov nå sier at de kun har lov til å spille mot sine landsmenn. Dette er 2 av de landene i verden med størst antall spillere, og derav også størst andel tapende spillere. Belgia er på vei mot den samme lovgivningen, og vi ser flere og flere andre land som er på vei mot den samme løsningen.