View Single Post
Sitat av Laxz0r Vis innlegg
Har hørt om dette før, hvis det er det samme som Lucid dreaming(?) og synes det høres veldig interessant og morsomt ut. Men jeg har to spørsmål:

1. Jeg sliter veldig ofte med å sove, men når jeg først blir trøtt sovner jeg veldig fort, det som hjelper for meg er å lese en bok, da kan jeg lese en halvtime, så *knips* sovner jeg kan dette ødelegge noe for den bevisste drømmingen min? (har tenkt å forsøke meg på det)
Det her fører meg til spørsmål to.

2. Ofte når jeg leser bøker for å sovne skjer dette:
Jeg ligger å leser, og da kommer det jeg leser som en film i hodet mitt, så starter jeg å sovne av, og "filmen" fra boken fortsetter, men med en helt annen handling, det jeg ofte våkner av er at det rykker i kroppen, så leser jeg litt videre og skjønner at jeg har "drømt" mye handling, kan dette være en av forstadiene til en bevisst drøm?

En gang drømte jeg rett og slett at jeg hadde sex, og jeg husker enda at jeg bestemte helt selv hvem jeg ville ha sex med og jeg handlet slik jeg ville, jeg styrte meg selv i drømmen (jeg styrte drømmen) etter jeg hadde blitt ferdig drømte jeg at vi lå og skulle sove, akkurat når jeg sovnet (i drømmen) våknet jeg på ekte. Så jeg tror man kan oppnå bevisst drømming uten å øve seg. Tror du det er mulig?
Vis hele sitatet...

Ja. Det er det samme som lucid dream! Direkte oversatt blir vel det klar drøm.

Spørsmål 1:

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg gjør. Bare les den WILD guiden jeg la til i topptråden. Clue er at du må slappe 100% av, men samtidig hele tiden være bevist, ikke sovn! Du må også forberede deg på at mye rart kommer til å skje på vei inn i drømmeland. Men bare ikke bli redd, og slapp av! Jeg har øvd ett halvt år på dette nå!

Spørsmål 2:

Dette kan jeg ikke svare på! Bare les masse om temaet, og finn ut hva som funker for deg.



Ja, men kan ha bevisste drømmer uten å øve på det. Noen tar det lettere enn andre. Noen har sikkert bevisste drømmer hver eneste natt og tror det er helt normalt. Så de snakker ikke om det. Det er spesiellt vanlig å ha det i barndommen har jeg lest. Jeg kan ikke huske at jeg hadde det da, men jeg husker hvertfall at jeg husket drømmene mine mye bedre når jeg var barn.